thomasff Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Heisann. For et par dager siden kjente jeg at bilen begynte å rykke eller hoppe når jeg akselererte. Jeg har ikke kjørt bil så alt for lenge, men for meg så kjennes det ut som bilen slutter å gasse, og dermed begynner å bremse på giret i små øyeblikk. Det virker som problemet oppstår når jeg gasser for mye, og/eller møter motstand i oppoverbakker. Virker som det skjer når jeg har lavt turtall.. sånn cirka 1500-2000 omdreininger, eller når jeg bånner pedalen. Bilen har bare kjørt 171 000 og jeg har ingen grunn til å tro at den skal begynne å ta kvelden allerede. :)Har riktignok kjørt den ganske hardt de 3 ukene jeg har eid den, men man skulle da tro at bilen tåler så pass? Noen som har den fjerneste anelse hva dette kan være for noe? Alle svar settes svært høy pris på. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svaleng Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Hallo. Nå har jeg noe av samme problemet med min bil. Fant du årsaken til ditt problem? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Ta ein vanlig service med bytte av olje, filter, luftfilter, tennplugger og bensinfilter. Er det fordeler på golf 3? Kanskje tennpluggledningene bør byttes? Det kan godt være andre ting som bør byttes og. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hypnagogia Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Henger meg på Todleif her, basics first. Dersom dette ikke fører frem, bør du få sjekket kompresjonen i hver sylinder klarer å skape, om det er store forskjeller i tilfelle eksmpelvis eventuelt brudd på toppakkning enten mellom kammere, eller "i verste fall" til kjølesløyfen, eller et annet problem som omhandler kompresjon. Har dere (thomasff/svaleng) kunnet legge merke til at problemet er større eller mindre når motoren har blitt skikkelig varm? Noen lyder som ikke pleier å være der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svaleng Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Har skiftet lamdasonden, pluggledninger, fordelerlokk, plugger luftfilter. Det virker som om motoren kutter/nykker på rundt 3000 omdr ved belastning (feks 5 gir). Nykkingen avtar over dette turtallet, men jeg synes ikke den drar så bra som den skal gjøre mellom 3500-4500. Kan sef være dårlig topp-pakning, men den drar "normalt" på lavere turtall, og jeg har ikke trøbbel med trykk i kjølevann, røyk eller vann i oljen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
WhiteRaven101 Skrevet Januar 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2011 Hadde akkurat samme problem. Grunne var at diverse elementer i motoren ble utsatt for fukt. Fikk byttet tennplugger, tennpluggledninger, fordeler og rotor. Det fikset biffen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
l_man Skrevet Februar 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2011 Jeg har hatt samme problem med min 96mod g3. Jeg tok en service, samt olje,filter,plugger,ledninger, men syns den var død og lugget ved lave og høye turtall, det som jeg gjor var faktisk ganske simpelt :) Tok å av røret ned til luftfilteret, renset gasspjeldet. det var meget skittent der. Når det var blankt og fint igjen, var det prøvetur, da var bilen FIN FIN:D Lykke til:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.