Gå til innhold

Motortrøbbel med Golf III 97-modell

Ranger emnet


thomasff

Anbefalte innlegg

Heisann. For et par dager siden kjente jeg at bilen begynte å rykke eller hoppe når jeg akselererte. Jeg har ikke kjørt bil så alt for lenge, men for meg så kjennes det ut som bilen slutter å gasse, og dermed begynner å bremse på giret i små øyeblikk. Det virker som problemet oppstår når jeg gasser for mye, og/eller møter motstand i oppoverbakker. Virker som det skjer når jeg har lavt turtall.. sånn cirka 1500-2000 omdreininger, eller når jeg bånner pedalen.

 

Bilen har bare kjørt 171 000 og jeg har ingen grunn til å tro at den skal begynne å ta kvelden allerede. :)Har riktignok kjørt den ganske hardt de 3 ukene jeg har eid den, men man skulle da tro at bilen tåler så pass? Noen som har den fjerneste anelse hva dette kan være for noe?

 

Alle svar settes svært høy pris på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Henger meg på Todleif her, basics first.

 

Dersom dette ikke fører frem, bør du få sjekket kompresjonen i hver sylinder klarer å skape, om det er store forskjeller i tilfelle eksmpelvis eventuelt brudd på toppakkning enten mellom kammere, eller "i verste fall" til kjølesløyfen, eller et annet problem som omhandler kompresjon.

 

Har dere (thomasff/svaleng) kunnet legge merke til at problemet er større eller mindre når motoren har blitt skikkelig varm? Noen lyder som ikke pleier å være der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skiftet lamdasonden, pluggledninger, fordelerlokk, plugger luftfilter. Det virker som om motoren kutter/nykker på rundt 3000 omdr ved belastning (feks 5 gir). Nykkingen avtar over dette turtallet, men jeg synes ikke den drar så bra som den skal gjøre mellom 3500-4500. Kan sef være dårlig topp-pakning, men den drar "normalt" på lavere turtall, og jeg har ikke trøbbel med trykk i kjølevann, røyk eller vann i oljen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har hatt samme problem med min 96mod g3. Jeg tok en service, samt olje,filter,plugger,ledninger, men syns den var død og lugget ved lave og høye turtall, det som jeg gjor var faktisk ganske simpelt :) Tok å av røret ned til luftfilteret, renset gasspjeldet. det var meget skittent der. Når det var blankt og fint igjen, var det prøvetur, da var bilen FIN FIN:D Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår