Gå til innhold

Frakt av bil fra USA til Norge?

Ranger emnet

jonarv

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Noen av dere der ute som vet hva det vil koste å frakte en bil fra statene? Hvilke pålitelige firma utfører slikt arbeid, og hvordan finner jeg dem?

Dessuten leter jeg etter en brukbar søkeside hvor jeg finner et bredt utvalg av biler på det amerikanske bruktbilmarkedet(vi har finn.no og atodb.no, hva har dem i USA?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg tar opp dette på nytt, og jeg inrømmer at kostnadene ved f.eks frakt av bil har vært tatt opp en god del før.

Det jeg imidlertid har mere vanskeligheter med å finne er relevante salgssider til biler i utlandet.

Jeg kan bruke meg selv som et eksempel: Jeg leter etter en Nissan 300ZX som har: 2+2, skinn, høyreratt,twinturbo og manuellgir. I tillegg bør den helst være i god stand og ha under 140.000km på telleren. Siden 95% av alle z32`er uten akkurat denne kombinasjonen så trenger jeg masse annonser tilgjengelig for å finne noe som lokker. I skrivende stund er det bare EN 300 zx 90-96 modell til salgs i Norge så her til lands er det desverre ingen ting å hente.

Her er sidene jeg vet av pr.dags dato:

USA:

eBay - New & used electronics, cars, apparel, collectibles, sporting goods & more at low prices

Free Classifieds @ Adpost.com

One Stop Motors Used Cars For Sale - Buy & Sell Used Cars Trucks Boats Motorcycles SUVs RVs - Used Cars For Sale at OneStopMotors, All Used Cars

England:

eBay - The UK's Online Marketplace

PistonHeads.com :: Speed Matters

Tyskland:

eBay: Neue und gebrauchte Elektronikartikel, Autos, Kleidung, Sammlerstücke, Sportartikel und mehr – alles zu günstigen Preisen

mobile.de - der Automarkt für Gebrauchtwagen und Neufahrzeuge - Finden oder verkaufen Sie einfach und schnell Ihr Auto

Jeg føler fortsatt jeg går glipp av store land i Europa som f.eks Spania, Italia, Nederland, Belgia, Sveits og Frankrike.

Jeg er ingen rakettforsker, men jeg ser for meg at jeg kan halvere tiden det vil ta å bestemme meg for en ny bil hvis jeg dobbler antallet annonser jeg har tilgjengelig. Derfor hadde det vært fint om flere av dere kunne postet det dere har av relevante salgssider i utlandet! Mange av oss vil ikke bruke femsifrede beløp på at andre skal lete fram drømmebilen og importere den inn for oss. Vi bruker nok penger på avgifter og toll som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte på "used car in germany" og fikk opp noen.

auto-m.com - new and used cars from Germany

Used Cars and Trucks from Germany. Low Cost high quality Cars & Trucks. Tel. +49 1626903682

Men om du finner din bil der vet jeg ikke.

Takker for bidraget! Jeg fant bare en 300 zx på de sidene, men så er det jo ikke akkurat noe golf 96 modell jeg leter etter heller :P Det som er så irriterende når jeg søker etter sider er at jeg finner sponsede sider med få annonser som er stappet med reklame. Flere bidrag mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider