Gå til innhold

Kjøp av '93-mod MB 220E W124


PasseG60

Anbefalte innlegg

Jeg har en kollega som skal selge en 93-modell 220E W124, så jeg trenger en pekepinn på hva den kan være verdt..

 

Bilen har bortimot alt av ekstrautstyr (elektrisk ditt og elektrisk datt, justerbare ting og regulerbare tang), har gått 315 000km, og hver eneste service skal visstnok ha blitt gjennomført (ikke på verkset, men privat [mekaniker, tror jeg] -serviceheftet er ihvertfall utfylt).

 

Det føler med s/v-dekk på felg, samt original Blaupunkt-spiller (hurra :rolleyes:), og litt rustflekker rundtomkring.

 

Jeg har bare sett helt overfladisk på bilen, men det er to rustpunkter på c-stolpen, akkurat i døråpningen, der hvor pyntelisten skulle vært.

 

I tillegg er det rust-flekker langs hjulbuen på høyre side foran. Den skjermen ble byttet og lakkert på verksted for noen år siden, og er allerede begynt å ruste. Litt ekkelt.

 

Andre defekter som kan nevnes er en gass-lekkasje fra kjøleanlegget som verksted visstnok ikke klarer å lokalisere (eieren fyller gass ca. en gang i året istedet for), det er en klirrelyd fra understellet (ikke eksos - selger lurer på om det er en foring), samt en måler i instrumentpanelet står og "hopper litt" (kun uttalt -har ikke sett det selv) når bilen står på tomgang. Tror det var oljetrykk, oljenivå, eller noe sånt.

 

Ellers så ser bilen ganske ryddig og bra ut, men jeg frykter det er litt "pen langt fra, men langt fra pen".

 

 

Noen som vet hva de ulike "feilen" kan skyldes, hvor kristiske de er, og hvordan (gjøre selv eller på verksted) de utbedres, samt har en formening om hvor mye bilen er verdt..

 

 

Et prisforlangende jeg hørte var 40 000,- pluss, noe som uansett er uaktuelt for min del.

 

 

Svar ønskes asap! Jeg trenger egentlig bil før helgen, og har mulighet for å overta den i morgen hvis jeg kjøper..

*blah*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale deg å kjøpe en 220 ja men vet jo ikke noe om den bilen du skriver om. Har selv en 95mod 220 stasjonsvogn som har gått ca 290 000 som jeg prøver å selge. Du bør sjekke om det er byttet topp pakning og hva som er gjort med girboksen for det er to svakheter på disse bilene. Jeg har både skiftet topppakning og overhalet girboks og det er forholdsvis dyrt. Synes kanskje 40 lapper er litt i overkant for bilen slik du beskriver den , men hva vet jeg:)

Ta et avansert søk på FINN.NO og legg inn samme utstyret og infoen som bilen du vurderer og se hva like biler ligger på i pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre...

 

Snakket med selger i går, som sa at den lakk litt olje.. Han lurte på om det kunne være topp- eller sylinderpakningen.. hurra.. :rolleyes:

 

Det kan vere så simpelt som den lekker litt i bakkant av toppdekslet og det finner veien fremover,typisk på både firerne og sekserne.

94 E280-24,90 200E,84 300TDT,85 190E,81 230CE,78 300D,77 Impala Coupe,88 Scorpio 2,4i RS,71 Ford 20M HT,69 Ford 20M xl HT,69 Volvo 164.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

kjøpte meg en -93 e220t sportline.

ga 17000 for den. den har akkurat rundet 400000 km. toppen ble planet, slipt og nye kammer + nytt register. kostet ca 25000,- for et par år siden.(350000). har selv byttet parkbremssko, skiver/tromler, hjullagerene bak og gasskulene til demperne bak.

ca. 4000,-

ellers er jeg veldig fornøyd med bilen,sprek motor ikke så aller verst i forbruk heller.

men jeg vil ha fått sjekket toppen nøye før kjøp av bilen.

    VW Passat 2.0TDI  2006

 X Audi S6 2,2 20VT  1997

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 2001

 X Audi A6 2,5TDI Quattro 1996

 X Mitsubishi Pajero 3000 Fjallasport 1992

 X mitsubishi Pajero 3000 1991

 X Volvo V70XC 2,5T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg en e220 (110kW)for en stund tilbake, den har nylig begynt å "bråke" i toppen. (høres ut som løftere/ventil tikk, iblant VELDIG skarp lyd) noen som har en pekepinn på hva det kan være? har demontert og satt sammen igjenn uten å finne noe unormalt. bilen har nettop runna 330 000.

 

er toppene en svakhet på disse motorene og bør skjekkes grundig? regner med at og overhale toppen er dyrt!?

 

mer man bør skjekke da man er i gang?

 

BTW: er dette samme motor type som sitter i W202 C220??

'91 W124 230TE

'94 W124 E220 Sportline

'76 W116 280S

('73 W116 280SE)

'87 4x4 D21 KingCab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår