Gå til innhold

Trenger litt hjelp ang. dekk og felger!

Ranger emnet

Alexz

Anbefalte innlegg

Har nå 175/70R13 dekk på bilen, men er ikke noen lettmetallfelger så tenkte på å kjøpe nytt. Har snakket med folk hos Tevodekk. 195/50r15 er forslaget jeg fikk hvis jeg skulle gå opp til 15". Så jeg lurer på om det er plass på bilen for dekkene, eller om de vil ta borti skjermer eller lignende, og om det er lov å gå fra 13" til 15". =)

- 2009 Mazda 6

X 1999 Skoda Octavia (solgt)

X 1996 Ford Mondeo GLX (solgt)

x 1993 VW Golf CL (spiker)

x 1981 Opel Ascona C (spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er "veldig" lov.. du har enda 20 cm å gå på til skjermbuer uten senk;) haha

kan gå opp 3" uten å godkjenne felgene i vognkort..

Er ikke noe bestemt antall tommer som er grensa.

Kravet er at sporvidden ikke endres med mer enn 7 mm på hver side, dekket må gå helt fritt ved sving og slikt, og må ikke stikke utenfor buen.

Men du, ser den bilen din i Trondheim av og til, du står vel parkert like nord for den Rema 1000?

Fy søren det ser pent ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, han på biltilsynet sa 3" meg han da med godkjent et og slikt:p men samme det! hehe

takk for det;)

står like ved rema ja! er litt høy forann enda men, antar at den blir klisslav når jeg skal hjem snart å skifte fjører og justere camperen på negativ;)

er det ikke noe vag treff her i trøndelag da? noen som vet?

eneste treffene jeg er på er vell gatebil, å da er det vell "brudar" og alkohol som står sterkest i fokus! hehe

vært gøy å fått med noen her i trøndelag på treff og, vet det skal være bil treff på lånkebanen 20april da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider