Gå til innhold

vurderer en 626 2.0i 16v.

Ranger emnet

jimmen

Anbefalte innlegg

ja, trenger nå ny bil siden en idiot kjørte på golfen min.

så var å prøvekjørte en mazda 626 88modell igår. 2.0i 16v.

ganske sprek! men fant ut at toppakninga var gått.

men gamle eier skulle bytte motor til meg så det var ikke noe hast! det jeg lurer på om den er verd pengene?

eu godkjent enda 1 år.

årsavgift betalt.

EL vinduer, takluke, bagasjelukåpner.

motor gått 220.000km og bil ca 300.000.

senket 40mm. stiv som faen!

strøkne 17" felger med 1 dekk som sviker pittelitt luft.

helt nye vinterdekk. kjørd 15mil med!

en dørpakning som henger å slenger litt.

fri for rust under og slikt, har hatt i grav å sett.. veldig fin å se på under.!

12.000kr. får med den motoren uten toppakning og, den blir vel tatt å skruvet i deler og trimme den litt. ;)

men verd det?

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12000,- ferdig reparert hørtes ikke så gærnt ut.

Men sjekk støtdemper tårnene i bagasjerommet, bakom de her plastdekslene. Og såklart hjulbuene bak.

Toppen sprekker oftere enn at toppakningen går i stykker.

Så det kan være det som er feil. Ellers så er den forsåvidt grei å kjøre, og den er ganske så sprek, som du selv oppdaget!

Bremse calippere bak, har en tendens til å sette seg fast, da det er liten bremevirkning på dem, så de må overhales eller byttes, om det ikk er blitt gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12000,- ferdig reparert hørtes ikke så gærnt ut.

Men sjekk støtdemper tårnene i bagasjerommet, bakom de her plastdekslene. Og såklart hjulbuene bak.

Toppen sprekker oftere enn at toppakningen går i stykker.

Så det kan være det som er feil. Ellers så er den forsåvidt grei å kjøre, og den er ganske så sprek, som du selv oppdaget!

Bremse calippere bak, har en tendens til å sette seg fast, da det er liten bremevirkning på dem, så de må overhales eller byttes, om det ikk er blitt gjort.

skal sjekke støtdemper tårnene. ;)

siden toppen sprekker vil jeg tro det er en aluminiums topp?

uansett, har god å stor tilgang til fresebenk\dreibenk ETC.

vet om det der med bremsecalippere på mazda 626, men er det ikke mest vanlig på modellen som er hakket nyere da? 92-?

takk for svar forresten! :)

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alu-topp ja.. hmm, gamle eier ringte meg ista. han og faren skal bytte toppakning istede, så da regner jeg med de får frest toppen med det samme. håper ivertfall det, sa det til han igår og jeg at toppen er alu. men har ikke fått nå svar på det. uansett får jeg bilen på fredag som kommer nå om 6dager.

men, hvis han har lagt på ny toppakning med skeiv topp. finner man ut det med en gang eller? at toppakninga ryker med en gang?

97- Volvo V70R AWD

Lenke til kommentar
Del på andre sider