Gå til innhold

hjelp til valg av støtdemper/senkesett

Ranger emnet

anna_viktoria

Anbefalte innlegg

Hei dere

Har en 95 model stasjonsvogn 2,4 20V 170 hest, som jeg må bytte demper og fjærer på.

Fikk følgende prisoverslag på Sachs Nivomat

Foran kr 1100.- + mva pr stk x 2 = 2200,- + mva

Bak kr 2645.- + mva pr stk x 2 = 5290,- + mva

= 7490,- + mva

Kan gi 15% i rabbatt = 6366.- + mva

Så kommer vi ikke utenom mva = 7958 ink mva

Finnes det er rimeligere alternativ??Er litt usikker på om det er orginal nivåmat på den,men jeg mener at når bilen har stått i ro en stund så har den senket seg noe.(tror jeg da)

Hvis jeg har det....må jeg sette på nivåmat igjen?

Vurderer også senkesett i stedet for vanlige fjærer,men det hender at jeg kjører med henger,så er det da smart?

Ta i betraktning at jeg ikke vil "skamsenke" bilen min.

Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Noen erfaringer med ge motorsport sine senkesett?

Har bestilt meg 60-40 mm med stive dempere til min derfra nå i tillegg til slissa skiver med ferrodoklosser..

Er spent på åssen det blir med 19" og det senkesettet.. er jo senket 40-40 nå og det er hvertfall aldri noe subbing!

Men ser ut som at jeg har 3 store damer baki, er lei av det:P

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå fint det. Kjører selv med 19" og ca 60 senk rundt om. Går fint det.Mine felger har da 35mm innpress og er 8,5" brede med215/35 dekk. Har hatt problemer med litt subbing inni hjulhusene fram ved fullt rattutslag, dette løses med styrebegrensere som du får kjøpt hos Volvo. NB! disse kan allerede være montert på enkelte modeller! Delenummer 271 800-5 på 850.

Lenke til kommentar
Del på andre sider