arildh Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Det kan være mulig men man kan ikke stole på speedo eller sin egen dømmekraft når man raser mot 50m merket på enden av langsiden. Jeg har ca. 200 hester. På GPS lap timerene min som viser hastighet rundt hele banen hadde jeg utgangshastighet fra langsvingen på 100-110 kmt. Jeg var sikker på at jeg hadde over 170 før jeg bremset men høyste hastighet på loggeren i løpet av dagen var 161 km/t. Rettstrekket på Rudskogen er vel ca. 500m Om man bruker formler herfra Getfaster.com Tech Tips Speed & Horsepower og finner: - CV verdi - Lengde: (ca. 400m med aks før bremsing før sving) - vekt - start fart - sluttfart Så går det kanskje å finne ut hvor mye effekt som minimum må til for å klare sluttfarten på den distansen. Lykke til. Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e302.7turbo Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Det kan være mulig men man kan ikke stole på speedo eller sin egen dømmekraft når man raser mot 50m merket på enden av langsiden.Jeg har ca. 200 hester. På GPS lap timerene min som viser hastighet rundt hele banen hadde jeg utgangshastighet fra langsvingen på 100-110 kmt. Jeg var sikker på at jeg hadde over 170 før jeg bremset men høyste hastighet på loggeren i løpet av dagen var 161 km/t. Rettstrekket på Rudskogen er vel ca. 500m Om man bruker formler herfra Getfaster.com Tech Tips Speed & Horsepower og finner: - CV verdi - Lengde: (ca. 400m med aks før bremsing før sving) - vekt - start fart - sluttfart Så går det kanskje å finne ut hvor mye effekt som minimum må til for å klare sluttfarten på den distansen. Lykke til. Bruker selv dashlogger og SM4 tilkoblet, så turtallet stemmer....har 445hk og 578Nm v/5010rmp på hjula Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ratata Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Det kommer ann på utveksling også, Norris-Evo`n gjør vel ikke stort mer før sperra slår inn!? Frua satt vedsiden og kan bevitne turtallet, toppa rett over 5000rmp før nedbremsing. Skal høre med Autokvikk en gang til, under bremsing fikk vi en hastighet på 263km v/6500rmp. Hva blir da hastigheten ved 5000?? Utvekslingen er 1:1 på 5 gir!! Diffen er 3,07. Last ned dette regnearket og legg inn alle faktorer, så kan du se forholdet mellom gir, rpm og km/t. vaxelfart.zip Siter ~Ratata~ 4 doors - no waiting http://www.drive4fun.net No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg