Gå til innhold

Sondre W¨s 1987 Golf 1.6 GL

Ranger emnet


Sondre W

Anbefalte innlegg

Jeg er hjemme fra skolen idag, så fikk lyst til å lage en prosjekt tråd om Golfen min.

Det er en 1987 Golf 1.6 GL med ca 214 000 på telleren. Det er ingen rust, men den bruker olje så må nok bytte ventil tetteran

 

Bilen kjøpte jeg av læreren på skolen. Han villa ha 6k, men jeg fikk den for 5. Som dere ser så var rødfargen ganske så rosa.

 

Prosjektet startet egentlig for lenge siden, men pga. kald vinter har det bare blitt stuet bort. Det er først nå jeg starter for fullt:) legger bare inn bilder og info om hva som har skjedd:P

 

Planer:

- EU Godkjenning

- 90fangere

- Crystal Clear baklykter

- 9x16 felger

- Hellakkering, svart

- Corradofront

- Senk blir det vel

- bort med sidelister

- G60 bredding eller vanlig GTI

husker ikke mere i forbifarten:P

 

 

ganske matt i lakken ja.. :p

DSC00205.jpg

DSC00204.jpg

DSC00206.jpg

DSC002432.jpg

DSC00264.jpg

DSC002662.jpg

DSC00321.jpg

DSC00328.jpg

 

DSC00801.jpg

Så blei det rubbing og emblemfri grill :P

DSC00443.jpg

men så ødela jeg alt ved å begynne å kutte i panseret...

DSC00801.jpg

dette ble resultatet, men fant ut at jeg måtte ha corradofront så nytt panser trengs:P

DSC00879.jpg

Endret av Sondre W

- 2005 Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 103
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du har iallfall selvinnsikt i at med det kuttet i panseret begynte å sakte men sikkert ødelegge bilen :) Gå på hugger, finn deg et rødt panser, rubb det, senk bilen og få på noen knæsje felger, så har du kul bil ;)

Uansett hva du gjør, kvitt deg med det panseret. Du sier dette blir Finnmarks råeste Golf, panseret ditt er iallfall noe av det minst råe jeg har sett på lenge. Spesielt med tanke på at det står en 1.6-liter under panseret..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planer:

- Crystal Clear baklykter

 

Behold de røde/sorte du har..

De peneste og mest stilriktige lyktene du får til denne bilen.

Rubb og poler dem så blir dem blanke og pene..

 

 

 

- bort med sidelister

- G60 bredding eller vanlig GTI

husker ikke mere i forbifarten:P

 

Ikke monter breddere hvis du skal fjerne sidelister, det blir seende helt teit ut såfremst du ikke lakkerer bredderne..

 

Og ikke lakk bilen sort, rubb og poler opp rødfargen du har.

Tornadorød er den fineste fargen VW har, basta..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har iallfall selvinnsikt i at med det kuttet i panseret begynte å sakte men sikkert ødelegge bilen :) Gå på hugger, finn deg et rødt panser, rubb det, senk bilen og få på noen knæsje felger, så har du kul bil ;)

Uansett hva du gjør, kvitt deg med det panseret. Du sier dette blir Finnmarks råeste Golf, panseret ditt er iallfall noe av det minst råe jeg har sett på lenge. Spesielt med tanke på at det står en 1.6-liter under panseret..

 

 

Eirik

 

Panser hentes snart :) va bare for å sjekke hvordan det blei, men det så jo helt teit ut :D

- 2005 Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke monter breddere hvis du skal fjerne sidelister, det blir seende helt teit ut såfremst du ikke lakkerer bredderne..

Og ikke lakk bilen sort, rubb og poler opp rødfargen du har.

Tornadorød er den fineste fargen VW har, basta..

 

åja, tenkte ikke på det med listene på bredderne:p lakken er ikke helt fin heller da. førerdøra er helt rosa og trasig.. men men, får se hva som skjer ;)

- 2005 Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Kanskje oppdatere litt nå da.

 

Bilen er nå pussa helt ned, lakk, grunning og klarlakk bestillt, lakksprøyte kjøpt (Biltema), stereoanlegg bygd færdi, rettet ut alle bulker og ujevnheter, Corradofront færdi tilpasset, men ikke festet...

 

ser ennå etter noen billige 9x16 da..

 

Bilder:

 

Bilde002.jpg

Bilde007.jpg

Bilde276.jpg

Bilde005.jpg

Bilde277.jpg

- 2005 Saab 9-3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår