Gå til innhold

Dugg ved oppstart

Ranger emnet

spurv

Anbefalte innlegg

Sliter med et problem. Av og til når jeg starter bilen, så tar det 10 sek, og bilen begynner å dugge noe veldig. Virker på meg som aat det er noe i AC'en som fucker, blir ganske klamt i bilen da også. går over etter ca 10 minutts kjøring (men det er så ille at ALLE rutene blir så si ugjenomseelige) Skjedde for 3 dager siden også. Også idag. Bilen brukes daglig. Temp ute rundt 0.

Noen som har noe klokt å si ?

Passat sedan 99mod (Climatronic)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

...veit ikke om jeg har no klokt å si,,,men vi har samme problem..ser naboen også må stoppe etter 200m for å fjerne dugg før en kan kjøre videre,,begge biler er forholdsvis nye. Problemet ble bare verre og verre og nå går ikke duggen vekk i det hele tatt...Når jeg trykker på resirk knappen kommer en mekanisk durelyd,,,så jeg ble tipset om at spjeld på innsuging har satt seg fast...Alle våre filtre er byttet, så nå går jeg og leter etter dette spjeldet....Noen som vet noe mer? Eller har hatt samme problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter med dugg når jeg har folk i bilen...varmeapp. står og durer på fult og dugget blir så og si ikke borte...håpløst.

Sånn er det hos også. Hadde vært gøy om du satte vifta på 1,,får å kunne lytte om du hører durelyd hvis du trykker på resirkuler knappen. Kanskje du har samme feil som oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er utrolig mange som har opplevd vannlekasjer i disse bilene. Har du lekasje kjenner du det på gulvet bak framsetene. Tror ikke den boksen ved førersete har noe med setevarmen og gjøre, men den styrer takluke,dørlåser og kupelys og slike ting. Verdt å sjekke ut om du har lekasje for den boksen koster nesten 4000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt dette problemet det var at det var hull i varmeregisteret til varmeapparatet så det kom damp ut derifra. Dette er en faens jobb og bytte på både ford og volvo vet jeg..

Trenger ikke være det men jeg fikk en helsikkes dugg på ruta og alt ble sånn klamt og spesielt lukter det litt søtt..

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har samme problem, står i instruksjonsboka at det skal hjelpe å ha klimaanlegget ståande på "auto", for då blir den fuktige lufta som ligg i systemet når du startar bilen, blåst ned på golvet første tida. Eg hart prøvd dette, men syntest ikkje det hjalp. Å fjerne pollenfilteret gjorde ting verre hjå meg og. Men sjekk og under golvteppet, alle plassar i bilen, etter fuktighet. Er det vatn i teppet, vil det alltid dugge. Teppet er jo nesten 10 cm tjukt, og inneheld MYKJE vatn viss bilen din lek. Snakkar av erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider