Gå til innhold

Fusking/Rykking Passat 1,9 TDi 98mod

Ranger emnet

Odma1

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har problemer med fusking/rykking i bilen på rundt 2000 omdr. Det er værst der hvor bilen sliter litt på et høyt gir og hvis jeg girer ned forsvinner nykkingen i bilen. Det oppleves litt som en moped som sperrer... Nb, det er en automat.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ganske standard på vw/audi at luftmengdemålern takker for seg.. desverre, men er det.. om mulig, få noen som har diagnose analyserer til vag og sjekke bilen for deg. spesielt om de kan lese av det lmm måler og hva motoren tar til seg. gir lmm mer luft enn hva motor tar til seg, er lmm ok. samme gjelder om lmm viser at den gir akkurat det motoren bruker av luft. men suger motorn mer luft enn det lmm viser, er lmm gåen. Hvertfall stor sjangs for det.

Audi 100 TQ Banebil under bygging

VW Caddy 1.9 1998

[x]VW Passat Stv. 1.9TDI 130 2001

[x]Mercedes Benz 190E 2.0 1988

Passat'en min;VW Passat Stv. 1.9TDI 2001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Jeg har samme problemet på min passat 1999 tdi (115hk)

Har hatt bilen inne hos autorisert VW verksted (Opsahl i drammen, og Nesbyen Auto) men de finner ingen feil.

Luftmengdemåler skiftet, men den oppfører seg på akkurat samme måten. Har selv sjekket med diagnose verktøy, uten at det viser noe feil.

Min fusker/rykker ved underkant av 2000 omdreining og dukker opp igjen ved ca 2500/3500/4500 uten at dette er helt nøyaktig likt hver gang. det kan virke som om det er verst rundt 0 grader (og ved fuktig vær) men dette er bare synsing.

Kan lambda sonden forårsake slik rykking/nøkking ? Har kjørt med bilen slik i 70' km uten at det har blitt verre / bedre. Dette dukket opp en liten stund etter 120' km service.

Noen som har noen tips ?

Endret av passatB3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...