Gå til innhold

318i - ikke godkjent pga rust

Ranger emnet

Higgen

Anbefalte innlegg

Hei,

BMW'en gikk ikke gjennom EU kontrollen i dag pga "farlig rust i gulvseksjon"!

De har spesifisert: Venstre midten og høyre bak.

Jeg spurte om å få noen tips om hvordan jeg skulle reparere dette, men kontrolløren sa bare: "Det er opp til deg"..

Mao. jeg aner ikke hva som bør gjøres eller hva dette kommer til å koste!?

Noen som har noen tips? noen som vet kostnadsrammen på å utbedre slike problemer?

Isåfall mottas de med stor takk!

Bil(er) jeg har:

Audi A4 avant 1,9TDI '03 - BMW 318i '92

Fortid:

Volvo S40 '01 - Audi A3 '97 - Fiat Bravo '97 - VW Polo '89 - Honda Camino m/pedaler '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifte hele understellet=p

Understellet har da ingenting med gulvet å gjøre! :knock:

Det vanlige er vel å skjære ut rundt rusten og sveise inn ei ny plate. har du vært under bilen og funnet rusten? Det må være første steg i prosessen. Lokaliser rusten og se så hva som må gjøres :)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... takker for svar!

Jeg var under bilen med kontrolløren og så jo selv at det var en del rust. Stusser dog på at de på forrige kontroll (2 år siden) kalte det "kosmetisk" rust og at det nå har blitt "grov" og "alvorlig/farlig"!!?

Jeg droppet tanken på å gjøre noe selv. Har levert bilen til en kar jeg har fått anbefalt, så får vi se hvor det ender!

Bil(er) jeg har:

Audi A4 avant 1,9TDI '03 - BMW 318i '92

Fortid:

Volvo S40 '01 - Audi A3 '97 - Fiat Bravo '97 - VW Polo '89 - Honda Camino m/pedaler '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider