QuattroDriver Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Halla! Har en Audi 100 2,3E fra 1994, som tikker en del. Fikk høre at det var ventilløfterne, så skiftet dem. Men problemet er at jeg fortsatt har tikkingen!:( Drev og lyttet litt med skrujern her en dag, og det er helt klart fra toppen. Dessuten høres det nesten ut som tikkingen kommer fra der vakumpumpa står. Kan det ha noen sammenheng? Noen som har vært borti det før? Er ikke lav tikking, men mer som kakking. Er svært takknemlig for svar, for dette begynner å bli irriterende! Robert Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 du har peilet oljen går jeg ut i fra? disse tikker lett hvis det er lite olje, men kommer seg etter man har fylt på og kjørt den varm Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Jaja, hehe, første jeg gjorde. Skifta nettopp olje og filter. Mobil 1 5W-50 Rally Formula. Så går ut i fra at det ikke er oljen som problemet:) Hehe Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
furiaman Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 innsprøytningsdysene kan også avgi tikkelyd. har ikke vært borti det på 2.3 men man vet aldri Siter 2002 Chevrolet Tahoe 5.3 V8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_RS100 Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 :rs4 hadde slikk kakkle lyd fra audien min jeg å. måtte bytte vakumpumpa jeg for å få vekk lyden.. lyden er der på grunn av at inne i vakumpompa er det en støtstang som blir styrt av kamakselen, som støtter borti ei fjær som står inne i pumpa og i midten av fjæra er det en kon som mest sannsynlig er blitt sltt ned var vertfall det på min. regner med det er det samma siden den pumpa jeg fikk kom fra en 94 mod:rs4 Siter - 1997 Honda CRX Del Sol - til salgs X 1997 Audi A4 1,9TDR Quattro - solgt x 1991 Audi RS 100 2,3 - solgt Fire Ringer Fem Høll!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Aha, skjønner. Får prøve å bytte den jeg og da, å se om det hjelper. Takker for svar:) Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi_RS100 Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 tror det lønner seg å prøve å få taki den brukt for den koster ca 7000 orginal anbefaler å sjekke rundt på bilopphuggeri rundt omkring eller norskbildelsenter.... :rs4 Siter - 1997 Honda CRX Del Sol - til salgs X 1997 Audi A4 1,9TDR Quattro - solgt x 1991 Audi RS 100 2,3 - solgt Fire Ringer Fem Høll!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Ja, så absolutt. Er jo svindyre disse pumpene. Har den ny på norskbildelsenter til 4 138,- ser jeg :S Får prøve å finne på huggeri ja kanskje... Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Stemmer godt dette Audi_RS100 sier. hadde noe volsomt klakking fra min gamle 2.3NG selv. Byttet løftere og olje uten hell. Hvor langt har denne gått? KAN være kammen din som kan begynne og bli slitt også. Er absolutt ikke snakk om store toleransene før det kommer lyder. Som også nevnt, dysene. Men det er mer en lyd du hører og hører skal være der. Mens klakkelyd høres veldig lett og irriterende som du sier selv. Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Kan være kammen ja selvsagt. Men da jeg lytta med skrujern her om dagen, hørtes det faktisk ut som det kom fra der vakumpumpa står montert. Har gått 283 000 nå, men går ut i fra at den har igjen noen mil enda? Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Ikke kjøp ny pumpe, bare skru av den som står på, fjern støtstaget og sett pumpa på igjen. Du vil ikke merke noen forskjell på bilen (bremsene) og du har spart mye penger :) BTDT. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Skifta nettopp olje og filter. Mobil 1 5W-50 Rally Formula. Så går ut i fra at det ikke er oljen som problemet:) Hehe Det skal være sikkert. Er vel den beste oljen som er! Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Jaså? Ikke værre altså? Hva er det støtstaget godt for i det hele tatt da? Hehe Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet April 5, 2008 Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 på min 2.3 NG motor var denne pinnen som forbinner vacumpumpa til kammen tatt vekk. På min var kammen slitt. ingen forskjell uten denne pinnen med tanke på styring av diff sperre om du har quattro eller bremser. Min hadde gått 279 000km ca.... Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet April 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2008 Gjorde som Quattro73 sa, og tok ut støtstaget. Kakkinga ble borte og jeg merka ingen forskjell på bilen ellers:) Takker for alle svar! Dette er vel den kjappeste og billigste ''reparasjonen'' jeg har gjort på en bil:D Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.