Gå til innhold

Småfeil, mondeo.

kromlol

Anbefalte innlegg

Har noen småfeil med bilen min. En ford mondeo 1994 1.8glx sedan.

- Kjølevifta starter bare jeg slår på tenninga, og motoren er kald.

- Lysene i instrument panelet funker ikke, sikring inntakt.

- Bilen tar inn vann ved baklyktene, gummi pakninga er hel.(Hjulbrønnen var full av vann igår)

Noen som kan hjelpe meg litt her?

Takker for svar:)

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 95 mondeo 2,5 v6 som fusker litt når jeg gir gass. Den nøler i noen sekunder før det skjer noe og da skjer det ganske mye. Det er også ujevn tomgang og det hender motoren stopper i kryss og lignende. Hadde den inne på ford verksted og de skiftet EGR ventil uten at det hjalp. Det er nye plugger, nytt luftfilter og nye pluggledninger... Noen som har forslag til hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fusker også litt på lave turtall å høyt gear...litt nykking før den kommer seg...? jobber med å finne feilen på det... Men over til tomgangen din, det kan kansje være tomgangsmotoren/regulatoren. Vet ikke om den kan ha flere forskjellige feiler når den er gåen, min hang seg litt opp når jeg slapp gassen. Så på gearskift øka faktisk turtallet når jeg trødde inn clutch å slapp gassen, å når jeg stoppet i kryss etc så rusa den opp til ca 3-4000r-min før den datt ned igjenn. Jeg bytta kun den regulatoren som kosta ca 7-800kr, å det gjør du selv på 10min. Den er skrudd med to skruer å det er en kabelsko i den, ligger oppe på motoren bak mot torpedoveggen.

Thomas ST200

Lenke til kommentar
Del på andre sider