Gå til innhold

Mk1 GTI selges hbo 6000,-

Ranger emnet

Vantage

Anbefalte innlegg

Jaja, så gikk vinterbilen min føyka. Toppen er def, og vannet spruter. Ekstra topp medfølger, men jeg gidder ikke skru mer.

13" Hvitlakkerte momo, eneste rusta som finnes på bilen er litt nederst på begge forskjermene, og jekkfestet foran på førersida.

Dette er fort gjort å sveise. Bilen er Eu-godkjent mars-03.

Girkassa er 5-trinns og i god stand.

Frontrute bør skiftes, ettersom denne har en lang sprekk. Og dempere og fjører bør byttes.

Ellers skulle dette være et greit prosjekt å ta fatt på.

Ny innsugsmanifold, nye dyser, ny kaldstartdyse, nye ventiler i den toppen som sitter på(gått 110mil etter overhaling).

Toppen var skadet fra før, etter varmkjøring, og hadde store krater.

Fresa den ned 1,5mm, starta og kjørte.. Alt så ut til å funke greit, men... nei. Siden jeg har en mk2'er som bygges om til 16v, gidder jeg ikke å bruke penger på noe jeg kjøpte for å være en bruksbil.

8000/bud.

Kan evnt. byttes i mercedes 300tdt 80-> eller annen turbodiesel med bakhjulstrekk, men denne må være i orden motormessig (rust = no problem). Evnt. bytte i noe annet morro.. kom med forslag..

Bilder kan sendes på mail..

Ta kontakt: 92 42 00 37 / kjetibj@online.no / PM

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bytte i 89 transporter 1.6td med gåen toppakning?

Masse nye deler på bilen,tannstang,dynamo,starter,justert pumpe+++ husker ikke alt

var eu-godkjent i februar, for å få på skilter, skulle vært eu.godkjent i oktober nå, men har stått uten skilter i noen mnd, så den må på eu for å få ut skilter igjen....

Alt funker tipp topp, motoren er god som gull bortsett fra at det putrer eksos inn i ekspansjonstanken.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde toppakningen vært i orden så.. jeg gidder ikke skru på noe som skal vare bare over vinteren, derfor jeg kvitter meg med gti'n også. ellers hadde bilen sikkert vært greit den..

bakhjulstrekk hadde vært enda bedre da.. :D

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo det som er så genialt, transportern har bakhjulstrekk!

Måtte jo bytta toppakning jeg og, derfor jeg tenkte vi kunne bytte likt.

En 89 mod er jo mer verdt enn en 83...?

Er visst ikke rare jobben å bytte pakning, er jo samme motoren som i din mk1 i bunn og grunn, litt enklere siden det er diesel da.

Bruker 0.7 på blandet kjøring, masse plass og mulighet til å bygge om til 10 seter.

Får vel ta å bytte den pakninga selv da ¨å jeg får meg vinterbil....

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. trodde det var forhjulstrekk..

da blir det egentlig mer interessant..

sitter ikke motoren jævli kronglete til på dissa da?

er det 3-seter forresten og ikke 2?

Jeg har nemlig ei datter på 14mnd som jeg må ha plass til i tillegg til kjerringa..

hvor står bilen.. og har du noen bilder?

Jeg kan maile deg bilder av min, hvis du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bakhjulstrekk ja, motoren sitter faktisk meget fint plassert der bak den, er en stor luke man tar opp så kommer man fint til.

Er 3 seter ja, men kan sette inn bakseter gratis i den, må bare vises på biltilsynet. Sett seter til 500.- nå og da. Bilen er hel og pen,noen småbulker er det jo men ikke noe alvorlig, veldig lite rust og meget god teknisk tilstand.

Bilen er fantastisk på vinterføre, motoren sitter jo over drivhjulene bak så det gir meget gode kjøreegenskaper.

Er jo en bil til over 10.000 sånn som den står, men jeg har mer sansen for golfer... ;)

Årsavgift er betalt

Tror det går ann å legge ut bilder på forumet nå, hvis ikke mail oleopsahl@hotmail.com

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skulle ha vært på EU i oktober 2001, men noen hoppa over det eller tok av skiltene selv.

Så den sto uten skilt når jeg kjøpte den i februar,og måtte da vise den for å få på skilt. og den gikk rett igjennom EU-godkjenninga, tror ikke det var en eneste 1er feil engang. VAG vettu! ;)

Kjørte med den frem til i sommer og hadde ikke penger til å ha skilter på flere biler samtidig og brukte jo golfen hele tiden så derfor ble som det ble..

Den står ved gardermoen, så det blir vel en ca 13-14 mil da. går nok å kjøre, men er greiest å taue i tilfelle. begynte å koke sporadisk på slutten, så tenkte jeg skulle ta av toppen og bytte pakning, men har ikke hatt tid enda.

Takk for bildene, så jo helt grei ut den, litt matt lakk eller? har du bilder av interiøret?

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

panseret og taket er matta ned litt ja.. har ikke hatt tid til å lakke det opp igjen. Vanlig svart blank av farge da, så det er gjort på 5min å spraye det. hvis du ser foran på panseret, så ser du grunninga også.. hehe..

hørtes greit ut da, men du har ikke noe mulighet for å flytte bilen litt nærmere hit? (*prøve seg*). Alt elektrisk funker vel? det verste jeg veit er ledninger, releer osv.. blir bare surr.

hvor lenge har den stått uten skilt a? over 6mnd? isåfall må jeg jo ha nye skilter på den. når har du tid til å møte meg isåfall.. jeg er stort sett alltid hjemme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leverte inn skiltene i august tror jeg, så er god tid igjen....

Ingen heftelser på bilen nei.

Reg nr er HS 60487 hvis du vil sjekke ut om den.

Kan få frakta den til oslo jeg om det skulle bli aktuelt, men er litt dumt å kjøre den ned hit om du ikke vil ha.... ?

Alt elektrisk funker! ;)

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg maila deg bilder av interiøret også..

Har du noen bilder av transporter'n?

greiere å bestemme seg når man ser noen bilder..

ellers høres det veldig greit ut detta.. jeg trenger en bil med endel plass, så det skulle være greit.

Jeg er ikke veldig kjent i oslo da, men..hvis jeg får en veibeskrivelse så finner jeg vel frem etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider