Gå til innhold

1984 Audi 100 CC 2.2

Ranger emnet

musikkpatrick

Anbefalte innlegg

Da er tiden inne for å style min kjære Audi. Fikk den av morfar da jeg ble 18, og nå trenger den å fikses litt opp på. ;)

Har den nydelige rekkefemmeren, går greit nok, men er litt dau. Trenger å oppgraderes litt, men det kommer i andre rekke. Lærlinglønn er ikke spesielt fet...

To do: (Redigeres fortløpende)

- Audi v8 bakplate (montert)

- Hvite blinklys fremme (montert)

- Hvite/blanke blinklys på siden

- Audi RS2 ratt med hub (montert)

- 17" felger

- Senkesett 35 mm, ev. 40 mm

- Hvite plater til instrumentene Takk til norbakken!

- Sote ruter veien rundt

- Effektanlegg (kjøpt)

- Fjerne hengerfestet, bokstavene på bakluka og merket i bakruta

- Trimkam

- Har også kjøpt Haynes boka, et veldig godt kjøp!

Til nå har jeg byttet drivknuter, startmotor, vannpumpe, radiator, byttet støtfanger, hovedlys, frontseksjon og noen smådeler fra delebilen jeg har, en -86 Audi 100 CC. :p

Anlegget består av en 8" aktiv sub fra Focal, to 5,25" coaxialhøytalere, orginale høytalere fremme og en Pioneer headunit. Blir ny sub, forsterker og to høytalere fremme etter hvert.

Noen bilder før noe er gjort:

DSCF0010.jpg

DSCF0007.jpg

DSCF0004.jpg

DSCF0001.jpg

DSCF0011.jpg

DSCF0016.jpg

Noen av det jeg har gjort:

DSC00191.jpg

DSC00300.jpg

DSC00259.jpg

Delebilen:

DSC00220.jpg

Ting jeg har kjøpt:

DSC00289.jpg

DSC00327.jpg

Begynner imorgen tidlig å fikse den opp. Noen smådetaljer (kromdetaljer) fra delebilen skal på, bakplata skal på, fikse tåkelysene bak og ordne opp i noen kabler til bremsene. Gleder meg masse til å få på alt av deler! Utrolig pen bil i utgangspunktet synes jeg. Dette blir bra :D

Kritikk og råd mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fikk gjort litt idag. Satt på baklyset fra Audi v8, ble veldig bra! Ser ikke så fint ut nå, med alt untatt baklysene orginalt, men deler kommer i posten snart. :)

Kortsluttet kretsen til overvåkningen av bremsecalipere også. Har nesten helt nye klosser så jeg bare fjernet hele greia...

En kjempestor takk til Runar og Magnus som kjørte ens ærne i 40 min for å kjøpe mer silikonpasta til meg. Hadde feilberegnet og kjøpt for lite. :p

Litt bilder:

DSC00337.jpg

DSC00338.jpg

DSC00341.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo bra ut dette...:) Hvor lang har den rullet egentlig, så jo ganske pen og godt holdt ut. Skal bli morsomt å se når du får på de tingene du skal ha, den trenger det sånn som den er nå, men V8-bakplata ble bra! Det er vel samme vakre farge som på min...:D

stå på, det blir bra!!

1986 Audi 100cc, 2.2

1986 Toyota Starlet (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instrumentene ble byttet for en stund tilbake, og speedometeret står igjen på den andre. Tror den var på 186000, og den jeg har nå er på 57000. Blir 243 000 tilsammen. :) Alt av servicer har vært fulgt og morfar er en forsiktig sjåfør så bilen er i (nesten) tipp topp stand. Er noen småting som må tas etterhvert. Ingen kritiske ting.

Skulle gjerne fått en omlakkering siden lakken er utrolig ripete! Morfar skylder på vaskeautomater, men alle kan bare ikke komme derfra. Er småriper over hele bilen, men de er såpass høyt opp i lakken at jeg håper en skikkelig poleringsrunde nå snart gjør underverker. ;)

Ja, den ble veldig bra. Hever utseendet bak vesentlig!

Skjekker postkassa hver dag nå, venter på blinklysene og RS2-rattet. :D

Fikk gjort litt idag også: fjernet nakkestøttene bak (hindret endel utsikt fra speilet og var så dominerende når man så bakfra) og det gjenværende etter en merkelapp på bakruta. Ble litt cleanere bakfra, altså bedre i mine øyne. :) Bilder kommer når jeg orker å laste opp.. :P

Er forresten på utkikk etter to orginale frontstoler fra Audi 100 CS. Er vel dem som er sportstoler? Helst i mørk blå farge, iallfall mørk.. Om det er noen som selger eller vet om noen som gjør, hyl ut!

Ev. kan andre sportstoler som passer uten for mange modifiseringer vurderes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rattet og blinklysene idag! Da var det rett i garasjen å skru. ;)

Rattet bør være definisjonen på et ratt, har aldri vært borti mer behagelig, men samtidig sportslig ratt. Ble mye finere også :)

Satt på de hvite blinkerne. Utrolig at to så små ting kan gjøre så store forandringer! :D Utseendet gikk flere hakk oppover, og det bare av 5 min arbeid :D

Har bare fått tatt bilder med mobilen, skal få lånt meg et kamera så det ikke er så blurry...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk rattet og blinklysene idag! Da var det rett i garasjen å skru. ;)

Rattet bør være definisjonen på et ratt, har aldri vært borti mer behagelig, men samtidig sportslig ratt. Ble mye finere også :)

Satt på de hvite blinkerne. Utrolig at to så små ting kan gjøre så store forandringer! :D Utseendet gikk flere hakk oppover, og det bare av 5 min arbeid :D

Har bare fått tatt bilder med mobilen, skal få lånt meg et kamera så det ikke er så blurry...

Blir spennende å se, så bare pøs på med bilder:) Hvordan felger har du forrsten tenkt å kjøpe, og hvilket senkesett?

1986 Audi 100cc, 2.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaa, felger... Vimser litt frem og tilbake der. Har lyst på felger med kant og svarte eiker eller Audi RS4-felger. Men, RS4-felger er vel bare i 5-bolt? Skal å kjike litt rundt om på butikkene i byen idag. Kom gjerne med innspill på hvilke felger som passer på A100!

Senkesettet blir et Weitec 35mm fremme og bake fra Norsk Bildelesenter. Bestiller hvite sideblinkere samtidig. :)

Var forresten på EU-kontroll igår, hehe. 5 feil/mangler.

- Slitte endeledd begge sider

- Nærlys feil innstilt

- Fjærnlys feil innstilt

- Defekt pære til skiltlyset

- Sikring fra batteri mangler

Skal inn nesten onsdag å få skiftet endeledd, justert lysene og den sikringa (aner ikke hvilken sikring de prater om).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, var jo ikke den værste eu-kontrollen det der. Ikke ille for en bil som er 24 år! Men den der stussen du har på luftfilteret, trekker ikke den masse varmluft? Og kommer du til å skifte støtsemperne når du senker? Har tenkt meg det samme settet, men har ikke rå til dempere også....

Når det gjelder felger så får du vel et par begrensninger siden bakskjermen er helt dust, men 7X17 burde funke gull....:)

1986 Audi 100cc, 2.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt noen bilder etter at rattet og blinklysene kom på. Er tatt med mobil, så kvaliteten er så som så...

Er det bare mine, eller er blinklysene for små? Dem man kjøper fra CAC.

DSC00353.jpg

DSC00354.jpg

DSC00358.jpg

DSC00361.jpg

Har fjernet nakkestøttene og et klistremerke i bakruta, er ikke beste vinkelen for å se det her, men får duge for nå...

DSC00357.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, var jo ikke den værste eu-kontrollen det der. Ikke ille for en bil som er 24 år! Men den der stussen du har på luftfilteret, trekker ikke den masse varmluft? Og kommer du til å skifte støtsemperne når du senker? Har tenkt meg det samme settet, men har ikke rå til dempere også....

Når det gjelder felger så får du vel et par begrensninger siden bakskjermen er helt dust, men 7X17 burde funke gull....:)

Neida, den er godt holdt! :)

Hvilken stuss tenker du på? Den kappa som er i "krom"? Skal kjøpe et større filter og bygg det lengre ut mot fronten. Trekker nok litt varmluft ja...

Støtdemperne som står på nå skal skiftes! Bilen er jo som en gammel amerikaner, vugger som faen når man svinger. Dog det er veldig behagelig, men må ha et mer sportslig oppsett.

Har løget her jeg, skal ha et KW senkesett (40 mm). Det som selges hos NBS til 5000. Har ikke råd for øyeblikket jeg heller, får ta det på neste lønning. :p

Tja, jeg skulle egentlig ha CSA Gladiator 7x17 ET42 på den, men da jeg var å prøvemonterte viste det seg at dem ikke passa. Må ha ET35 på den felgen, og det hadde ikke Nord-Norsk Dekkimport...

Går en Audi 80 cab her i byen som har fått på nesten samme felg fra CSA, så veldig flott ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rattet så jo sykt deilig ut!!!:) Blinklysene er vel ikke for små, mine passa hvartfall helt fint. Men får du plass til felger bak med ET35?? Jeg hadde det på noen 16", og da tok dekket i skjermen når jeg hadde folk i bilen. Nå har jeg ET42, og det passer perfekt bak, men framme kan man ha litt mindre innpress. Har lysst på 7X17, men da tror jeg at jeg må ha ET42....!? Men stå på, blir bra dette:)

1986 Audi 100cc, 2.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sies at jeg ikke vet så veldig mye om felger og dimensjoner. Jeg bare skrev det han sa på Nord-Norsk Dekkimport. Han mente iallfall at jeg måtte ha mindre innpress, og at ET35 ville bli bra. Er et stag inni hjulbuen som dekket ville ha tatt borti..

Her er et bilde av da jeg prøvemonterte felgen. Den røde pila viser staget. Hmm, pila forsvant... :p Man skimter iallfall staget (endeleddet?) rett over felgen.

DSC00319-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider