Gå til innhold

Lakkering av felger...

Ranger emnet

Mikael1977

Anbefalte innlegg

Okay folkens!

Da er våren rett rundt hjørnet og det er på tide at fikse til bilen litt. Men etter oppussing, barn og diverse reparasjoner så er konton er litt voldtatt om dagen :)

Men jeg vil alikevel gjøre noe med felgene. Er det vanskeli at lakkere felgene selv? Altså med vanlig sprayboks?

Er det noen her som har gjort det tidligere og evt kan komme med litt tips?

På bilen sitter det vanlige 17" Spider så det er ikke noe avanserte felger :D

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare glem å lakker selv med boks.. kommer til å flasse av igjen før du får satt de på bilen... få de heller pulverlakkert... da jeg sjekke litt rundt kom det på 250,- pr felg pluss eventuell sandblåsing 150 pr felg...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis det flasser av med en gang så driter jeg i det.

Fikk høre tidligere at det vill koste mellom 1000-1500 pr/felg!? Det er derfor jeg spørr, men hvis det er mulig at få det gjort for 4-500 pr/felg så snakker vi ju en annen prisklasse! :)

Er det bare sjekke med lokale lakkerere eller har du noen som kan gjøre det billig og evt etter arbeidstid? ;)

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mikael, mannen du må prate med nå er acoupe på Octavia delen her, han har akuratt gjort dette selv... det behøver ikke flasse av, er opp til han som gjør jobben...

Dere kan spare dere for den leksa om at det ikke går og at det vil flasse... så klart er best med pulver lakk, men det er MANGE som har gjort det selv og fått bra resultater... :D

Ole

Toyota RAV4 2.0 automat

Skoda Octavia 1.9 tdi automat (solgt)

Skoda Octavia 1.8 Turbo (solgt)

Sjekk ut mini SUV`n vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varer ikke evig... husk hvor mye drit felgene blir utsatt for.

pulverlakk er billig. gir fin finish..

de jeg har snakket med er oppland pulverlakk.. de som har lakkert intercooleren til dannig...

men var en nede i ski som hadde pulverlakkert noen deler i motorrommet

på 3000gt en til ole christian"taz" det ble knallbra å han var fiiine på prisen. skal prøve få tak i han selv.

skal ha lakkert noen felger selv nå å er ikke i tvil om hva jeg velger vertfall...

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider