Gå til innhold

olje i eksosen

Ranger emnet

vectra16v

Anbefalte innlegg

olje ut av eksosrøret ? Høres ut som du har slitte sylindre - og det slipper olje opp og ut ? Vet Opel har slitt med motoren som står i min ved at veggene i sylinderene blir slitt og det skvetter olje ut eksosventilene .. men, vil anta det er "worst case scenario" ..

o 1998 Audi S8

o 1981 Porsche 911 Turbo

o 1956 Vw Ragtop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

kan være et annet alternativ til dette også. Om du har for mye olje i motoren så vil motoren kaste olje ut i veivhuset og brenne mer olje og lage litt lukt. Nye motorer med bare noe for mye olje skal ikke ta skade av det på pakninger osv . .

@maggiO - om du har en 1.6 16v så er det store sjanser for at motoren din er utslitt om den har gått 100 - 120 000 km. Vært massive utskiftninger av nettopp den motoren. Min 1997 modell skiftet sin motor for 2 år siden - og den nye har nå gått 20 000km.

o 1998 Audi S8

o 1981 Porsche 911 Turbo

o 1956 Vw Ragtop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være et annet alternativ til dette også. Om du har for mye olje i motoren så vil motoren kaste olje ut i veivhuset og brenne mer olje og lage litt lukt. Nye motorer med bare noe for mye olje skal ikke ta skade av det på pakninger osv . .

@maggiO - om du har en 1.6 16v så er det store sjanser for at motoren din er utslitt om den har gått 100 - 120 000 km. Vært massive utskiftninger av nettopp den motoren. Min 1997 modell skiftet sin motor for 2 år siden - og den nye har nå gått 20 000km.

Den har gått 115 000 km, etter den turen på verksted har det bedra seg LITT, men bruker fortsatt en mye olje.. har heldigvis garanti på bilen(kjøpte hos forhandler) så får stikke opp å ta en alvorsprat med de :deng

Er enig med det du sier.. motoren virker veldig slitt/sliten =/ Hva er utgiftene ved et motorskifte? Blir den da skifta i en fabrikkny motor? Er dette noe jeg evt. kan forlange av forhandleren? :wonder:

Opel Vectra 1,6L 16V 98-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min ble byttet hos opel forhandler på bruktbil garantien . Har ikke de eksakte detaljene da det var min svigerfar som eide den da, men det foreligger kvitteringer for 75.000 kroner på motorbytte.

Hvor mye galt var det med motoren da de skifta den? Var den helt defekt da eller?

Opel Vectra 1,6L 16V 98-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider