pr0spect Skrevet April 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 hva er atmosfærisk? er sikkert passe grønn på dette jeg:P Siter vw golf iv<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 hva er atmosfærisk? er sikkert passe grønn på dette jeg:P "Dumper" ut i friluft, i motsetning til tilbake i innsuget. Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pr0spect Skrevet April 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 det samme som blow of valve? Siter vw golf iv<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 det samme som blow of valve? Off med to ff'er, takk! Noen kaller en ventil som resirkulerer luft, for blow off valve også. Den blower jo off trykket. Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pr0spect Skrevet April 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Off med to ff'er, takk! Noen kaller en ventil som resirkulerer luft, for blow off valve også. Den blower jo off trykket. unnskyld for at jeg bommet med en F da:P men hvis jeg har ett budsjett på under en tusenlapp. Hvilken bør jeg gå for da? tenker mest på lyden da. Men vil ikke at motorn skal gå til dunndass. Siter vw golf iv<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Mange med meg har kjørt med HKS sin SSQV og andre atmosfæriske ventiler i mange år. Noen får "check engine light" m.m., andre har ingen problemer. Skal du ha skikkelig custom remap, må du nok holde deg unna. Skal du ha et "stand alone management system" uten LMM, kan du gå for atmosfæriske løsninger uten problemer. Lette generiske remap'er kan også tåle atmosfæriske ventiler, på samme måte som standard map gjør. Skal du gå for noe som er "safe", gå for en resirkulerende Forge, med åpen filter og gjerne noen metallrør. Prøv å få til et "cold air intake" med skikkelig alu-rør. CAI kan være dumt hvis du setter filteret helt nede i fangeren og det regner mye. Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pr0spect Skrevet April 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 har vel ikke en dump liggende eller vet om noen som skal selge? Skal innom oslo neste helg:) Siter vw golf iv<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 har vel ikke en dump liggende eller vet om noen som skal selge? Skal innom oslo neste helg:) Jeg har denne fra Dahlbäck Racing. Passer rett i der hvor den originale sorte i plast sitter. Kostet ca kr 1.200,- Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pr0spect Skrevet April 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 samme type som forge? har du den i bilen din eller skal du selge den? :) Siter vw golf iv<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 samme type som forge?har du den i bilen din eller skal du selge den? :) Var ikke spørsmålet om noen hadde en dump liggende da? ;) Jeg har denne liggende. Ble ikke brukt mange ukene, før en fra Turbosmart ble satt inn. Ja, det er en "Forge-type", men fra Dahlbäck, kjøpt hos Audisentrum. (Jeg vet ikke hva forumreglene sier om salg på denne måten. Ta det evt videre via pm.) Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pr0spect Skrevet April 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 hvordan var lyden med den? blir vel ingen risiko med denne dumpen. :driving Siter vw golf iv<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 hvordan var lyden med den? blir vel ingen risiko med denne dumpen. :driving Det kommer ikke noe lyd fra selve ventilen. Lyden vil komme med åpent filter e.l. (Se mitt tidl innlegg om bl.a CAI) Den virker på samme måte som den originale, bortsett fra at den ikke går i stykker sånn som den originale vil gjøre. Den er ikke av plast og det kan bli godt og varmt der den sitter på originalplassen. Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pr0spect Skrevet April 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 vil det bli samme lyden med ett åpent filter og orginale dumpen? Siter vw golf iv<3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v-g Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 vil det bli samme lyden med ett åpent filter og orginale dumpen? Spørs hvor sliten den originale er. Om den lekker osv. (Jeg har ikke kjørt med den originale og åpent filter selv, så jeg kan ikke si noe mer eksakt.) Siter Vidar - kverulerende eldre drittunge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg