Gå til innhold

Vakum trøbbel B230K

Ranger emnet


Barskekarsten

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begge er har store høl.

 

Sugde og trøkka og sjekka først.

 

Så delte jeg de på midten i plast sveisen med kniv.

 

Flenge i en av brettene på membranen. Sikker 2 cm langt.

 

 

Og dette her med å bytte til A gasser er ikke aktuelt fordi bilen har 1 år igjen på EU-kontrollen og kommer garantert ikke igjenom en gang til uten å bytte halve bilen.

Derfor er moralen billige fiks.

Men på 12000km i året svarer det seg å fikse gasseren når jeg sparer 1 liter på mila.( 1200 l*12 kr/l = 14400 kr):doh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei... HAr lest igjennom hele tråden nå, og tror mye av dette er ting jeg kan få bruk for, da jeg sliter med så og si samme problemet. problemet mitt er at bilen i lengre tid har fjusket med kald motor, derfor har jeg skiftet plugger, fordelerlokk, rotor og coil(den skiftet vi etter å ha stått i 3 timer på en bensinstasjon og kimet..). men dette ser ikke ut til å hjelpe en døyt. ble vell strengt talt faktisk bare værre. bilen kubber når jeg kjører og trykker inn clutchen , og humper ved høyt turtall (dette gjelder spesielt når bilen er varm..).

 

vet ikke helt hvor jeg skal starte nå, får ikke en gang til å starte min egen tråd her, er det noen som kan hjelpe med noen av problemene så skulle jeg være meget fornøyd:P jaja, jeg vet at jeg er en noob..

BMW 320i baur tc 86 (langtids prosjekt)

Volvo 245gl B230k 87 (vinter bil)

 

MVH

Stian & Gabriela

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B200k motoren min funker kjempe bra om sommern, men om vintern begynner den å sote værre en en diesel, og drar bare på full gass:P bruker sikkert 2 liter på mila og:P

 

hmm d høres ut som en ekte økonomi motor :volvopower:

vet ikkje ka min bruker på mila nu men tipper d er mer enn når den rulla ut fra frabrikken :idea:

 

skjønner mæ ikkje helt på disse motorene, litt mye vakum greier:P hehe... var ute å prøve kjørte i går kveld,etter å ha tetta en slange og da æ hadde kjørt bil'n ca 3- 4 km med en gal kangeru under panseret skulle æ prøve å snu dyret,men da dauet den helt. sto og kimet 3-4 ganger. så ventet jeg ca 5-6 minutter og da startet den med en gang. gikk som en klokke ''hele'' veien hjem. e d rart æ ikkje skjønne en dritt?!

BMW 320i baur tc 86 (langtids prosjekt)

Volvo 245gl B230k 87 (vinter bil)

 

MVH

Stian & Gabriela

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm d høres ut som en ekte økonomi motor :volvopower:

vet ikkje ka min bruker på mila nu men tipper d er mer enn når den rulla ut fra frabrikken :idea:

 

skjønner mæ ikkje helt på disse motorene, litt mye vakum greier:P hehe... var ute å prøve kjørte i går kveld,etter å ha tetta en slange og da æ hadde kjørt bil'n ca 3- 4 km med en gal kangeru under panseret skulle æ prøve å snu dyret,men da dauet den helt. sto og kimet 3-4 ganger. så ventet jeg ca 5-6 minutter og da startet den med en gang. gikk som en klokke ''hele'' veien hjem. e d rart æ ikkje skjønne en dritt?!

 

Akkurat sånn er min og, haha, plutselig begynner bilen og gå dritt, også stopper etterhvert, og vil ikke starte etterpå, ikke tegn til liv. men så venter jeg 5-15 min da starter den med en gang og ikke noe problemer:P

Volvo amazon 70 modell. (Langtidsprosjekt)

Volvo 240 Turbo.

Volvo 240 86 modell. (Delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er min og, haha, plutselig begynner bilen og gå dritt, også stopper etterhvert, og vil ikke starte etterpå, ikke tegn til liv. men så venter jeg 5-15 min da starter den med en gang og ikke noe problemer:P

 

ikke noe problem nei:P

bare så synd å måtte ta raste pauser hvert 5 minutt:P

 

hadde forresten ett nytt forsøk i dag, som ikke gikk så veldig problemfritt:P bilen kjørte fint nesten hele veien til bensinstasjonen, stoppet 2 og en halv meter fra pumpen, kjørte den på starteren til pumpen, og stod der en stund...

så tettet vi noen vakum(dritt vakum!)slanger og kom oss videre etter en halvtimes tid.. så stoppet bilen ca 1 km fra husdøren, blåste og sugde i så og si alt av vakumslanger som gikk ann å ta av (dritt vakum!) så kjørte vi 50 meter på starteren oppp en liten bakke siden bussen kom:P (fantastiske batteriet!) så ble det litt dytting, litt banning og litt sparking.. og så startet den igjen.. og vi kom oss 400 meter!:volvopower:

ble stående en god stund og plutselig begynnte lysene å virke( de som kommer på når man åpner dørene:S) :volvopower: like før vi dyttet bilen på havet prøvde vi å starte en gang til.. og den startet! vi kom oss ... nesten hjem.. klemte på en blå vakum slange og den stoppet(dritt vakum!), men vi fikk trillet den inn på tunet. nå er det ikke snakk om å starte lenger. får vell se om det blir bedre i morgen:P:idea:

 

noen som vet hva årsaken til dette kan være??

har vår kjære volvo fått svineinfluensa? huff, begynner i det hele tatt å bli ganske lei biler som virker sånn halvveis:P

 

(dritt vakum!)

BMW 320i baur tc 86 (langtids prosjekt)

Volvo 245gl B230k 87 (vinter bil)

 

MVH

Stian & Gabriela

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fannt forresten en løs oransje ledning som kommer ut fra ledningsnettet og går inn mot coilen og forbi ledningene der.. men passer ingen steder. noen som vet hva denne er/gjør?hvor skal den eventuelt festes? kan denne være noe av årsaken til at bilen fusker? har prøvd d meste nå... og skjønner ikkje en dritt...

pleeeease help mealacocaina

Endret av ingen

BMW 320i baur tc 86 (langtids prosjekt)

Volvo 245gl B230k 87 (vinter bil)

 

MVH

Stian & Gabriela

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bytte til b230A forgasser og innsug? Koster deg 300kr for alt omtrent, og du kommer aldri mer til å bli plaget med vacuumtrøbbel, samt at den sikkert blir billigere i forbruk iforhold til hva den er nå..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som om dere her flere problemer enn vakumventilen.

De symptomene dere beskriver kan høres ut som tenningsfeil.

Om vakumsystemet er gåent blir det litt som å kjøre med choke på men ikke noe mer.

 

Det er en svinghjuls sensor som kan gå fløyten og mye anna morro....

 

Og som det er sagt før: Alle de fargede slangene har ingenting med forgasseren å gjøre! Det er 3 vakumslanger som er korte sorte slanger som sitter på gasseren.

 

Alle de fargede kan du nappe av og tette med fks silikon.

Endret av Barskekarsten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår