Gå til innhold

Luigis 240 b230at. Turbo spytter olje!

Ranger emnet

luigi

Anbefalte innlegg

Takker:)

niks, ikke noe annet en boost controller.

men viss man regner dumpventil som tunig så er det en stor dumpventil på den :p får ca 20hk mere me den!! eheheh not..

men i dag var jeg og henta ny turbo. siden den gamle er gåen.

den lada jeg max 0.9 med i 4gire. og 0.5 i 2 gire, 3 gire ca 0.6.

så i løpet av vintern skal den nye monters, litt modding må till...

og jeg kommer til og lade org trykk i vinter:) som vil si 0.4.

kommer bilder!

Dumpventilen gir da ikke bare 20hk, alle med passat lurer jo på seg minst 50 x) Men fra spøk til kanon.. Holder selv på å bygge opp en b21at, derfor jeg spør og graver litt :D Bruker den mye på mila med sånn gjennomsnittlig kjøring ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dumpventilen gir da ikke bare 20hk, alle med passat lurer jo på seg minst 50 x) Men fra spøk til kanon.. Holder selv på å bygge opp en b21at, derfor jeg spør og graver litt :D Bruker den mye på mila med sånn gjennomsnittlig kjøring ?

tror det er mere 22.89hk exakt! menne jepp:p

aha, ja gasser turbo er mandig:)

har aldri målt den. men har kjørt en del mellom Tromsø og Sortland, og det er 40mil. fyller full tank i tromsø, og er framme med godt over halv tank, og da er gassen brukt titt og ofte, mange forbikjøringer, og ofte noen som vil kappkjøre:)

så jer syns den bruker vældi lite på lang kjøring:) men meget mye på bykjøring:(

på en god kveld med råning og gasspådrag bruker jeg ca 40L :p

og jeg fyller 98.. så er litt surt :p

MVH Raymond Myrland

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har fått med meg at forgasserturbo er dyrt i lengden, så det blir nok megasquirt når lommeboka tillater det.. Er jo 17 nå så det blir nok snart lærlinglønn og slikt etterhvert :) Blir nok moro som førstebil i allefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har fått med meg at forgasserturbo er dyrt i lengden, så det blir nok megasquirt når lommeboka tillater det.. Er jo 17 nå så det blir nok snart lærlinglønn og slikt etterhvert :) Blir nok moro som førstebil i allefall :D

har kjørt med det i 1 år nå:p tar hardt på pengboka!

ja d kunne vært noe, er lærling nå, men har et år og noen månder ijenn, så har jeg full lænning:D da blir det saker!

ja, første bilen burde ha litt futt:)

MVH Raymond Myrland

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende, men tror du har bedre sjans på tess hvis du har det i nærheten, eller quale eller noe i den duren :)

Har shs performance rett neffor her, men hører di tar betalt for og komme med tips og hjelp..

fant mye bra på turbofun, kommer til og bestille derifra:)

MVH Raymond Myrland

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 months later...
Finni deg ny turbo? Har du hatt mye problemer med motoren din eller har det bare vært tut å kjør? Spørr siden, har kansje en at motor på gang:)

nei sliter enda med og finne turbo, fant en som jeg kjøpte, men den passa så klart ikke.

har vært tut og kjør ganske lenge nå:)

men har vært litt plaga i det siste.

men tror det bare er pluggene som er gåen.

men bruker jo grønnjævlar med suppe.

MVH Raymond Myrland

940 front ønskes.

960 intriør ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider