Gå til innhold

Hvilken motorolje er best for Audi A4 Avant B5 1,8?

Ranger emnet

Audiburner

Anbefalte innlegg

Tenker det er en del som lurer på nettopp dette. Er så mye forskjellig ute om dagen. Hvilken motorolje vil være den beste for en Audi A4 Avant b5 1,8?

Jeg har lest at motoroljen kan ha ekstremt mye å si for bensinforbruket, og ønsker derfor å benytte meg av en riktig én. Har nemlig merket at bensinforbruket er relativt høyt på bilen min.... Noen måte å måle dette på?

( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998

(x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000

(x) Opel Corsa 1.2 City 2001

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shell Helix Ultra 5W-30 er jo å anbefale... Den selger vi mye av der jeg jobber... Er jo mange varianter av den da... Har jo en racing-utgave av den også, men vet ikke hvordan den er...

Har brukt denne tidligere på den forrige bilen. Brukte da den med Ferrari symbol.

( ) Audi A4 1.8 20V Avant Quattro 1998

(x) Audi A6 2.7T Biturbo 2000

(x) Opel Corsa 1.2 City 2001

(x) Honda NSR 125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok den racing-olja, 0W-60 er vel det... DEn er relativt dyr...

Spesielt på nyere biler er det av stor viktighet å ikke benytte for tykk olje. Samtidig er det viktig at olja holder spesifisert minimumskvalitet eller bedre. En olje med varmviskositet på 60 er altfor tykk for enhver moderne motor med noe få unntak. Det er mye bedre å velge en olje av den viskositet og kvalitet som motorprodusenten anbefaler, men velg helst en helsyntetisk olje, gjerne basert på polyalfaolefiner (PAO). Det er alltid et bedre valg enn en tilsvarende delsyntetisk eller mineralsk olje.

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider