Gå til innhold

Piggfritt?

Ranger emnet


le0n

Anbefalte innlegg

Piggfritt er tilnærmet like bra som et piggdekk på alle slagsvinterføre unntatt is / underkjølt regn / is med vann oppå. Der er piggdekket uslåelig.. Men avhenger av hvor du bor. Bor du i tjukkeste oslo og det aldri er is på veiene så er det mer enn godt nok.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Piggfritt er tilnærmet like bra som et piggdekk på alle slagsvinterføre unntatt is / underkjølt regn / is med vann oppå. Der er piggdekket uslåelig.. Men avhenger av hvor du bor. Bor du i tjukkeste oslo og det aldri er is på veiene så er det mer enn godt nok.

 

Tja, men så bor jo jeg på vestlandet med masse bratte bakker, smale veier og dårlig med salt/strøsand :)

 

Jaja, satse på snø i år da, i stedet for regn og minusgrader :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har piggfritt på 240`n ikke noe veldig godt veigrep...

Men så har det bare vært "underkjølt" her og ikke noe snø enda...

 

Sklir og sklir... og rævva drar seg ut i hver sving.. morsomt morsomt... så lenge man har kontroll...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Det er nesten værre å kjøre med utslitte piggdekk enn sommerdekk.

 

Har man en agressiv kjørestil, og ikke klarer å kjøre pent, så burde man kjøpe piggfrie dekk. Liten vits å kjøpe piggdekk, når man mister alle piggene iløpet av den første kjøreturen.

 

Dekk har veldig mye å si på fremkommeligheten, men hvis man er elendig til å kjøre, har man mye å hente på fremkommelighet ved å lære seg å kjøre riktig.

 

F.eks så satt jeg på med ei som skulle kjøre opp en litt bratt bakke med snø. For det første så hadde hu på litt høy musikk og vifta på maks. Da hører man ikke motoren og merker ikke hjulspinn så lett. Når hu kjørte opp bakken, gikk den plutseilg saktere og saktere, fordi hun ga full gass, også begynte hu å spinne. Hun hadde god fart ca 50km/t, men når hu begynte å spinne, så bare fortsatte hu å spinne, istedenfor å slippe gassen, og forsiktig gi mer gass. Hvis hu hadde hatt litt peil på å kjøre, så hadde hu kommet opp den bakken lett.

 

Jeg dro for å hente min sierra XR4x4 for å trekke hu opp resten av bakken, men det fikk jeg ikke lov til. "Hvis den nye Renault Lagunaen ikke klarte det, så klarte iallefall ikke min gamle bil det som jeg hadde kjøpt for nesten ingen ting."

 

Når en traktor skulle taue hu opp, klarte hu å havne i grøfta med fronten, og det var fordi at hu begynte å spinne, og da fulgte fronten veiens helling.

 

Jeg tror jeg likegjerne burde holdt kjeft etterpå. Jeg prøvde å forklare hu hvorfor hu ikke kom opp, men hu sa bare at jeg var så jævlig verdensmester og arrogant. GRR.. Hun sa hu hadde mye mer erfaring enn det jeg hadde når det gjaldt å kjøre opp den veien, men so what? Hu har kanskje kjørt flere ganger opp og ned der enn meg, men hva hjelper det når hu ikke kan kjøre?

 

KVINNFOLK!

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by btl

Det er nesten værre å kjøre med utslitte piggdekk enn sommerdekk.

 

Har man en agressiv kjørestil, og ikke klarer å kjøre pent, så burde man kjøpe piggfrie dekk. Liten vits å kjøpe piggdekk, når man mister alle piggene iløpet av den første kjøreturen.

 

Dekk har veldig mye å si på fremkommeligheten, men hvis man er elendig til å kjøre, har man mye å hente på fremkommelighet ved å lære seg å kjøre riktig.

 

F.eks så satt jeg på med ei som skulle kjøre opp en litt bratt bakke med snø. For det første så hadde hu på litt høy musikk og vifta på maks. Da hører man ikke motoren og merker ikke hjulspinn så lett. Når hu kjørte opp bakken, gikk den plutseilg saktere og saktere, fordi hun ga full gass, også begynte hu å spinne. Hun hadde god fart ca 50km/t, men når hu begynte å spinne, så bare fortsatte hu å spinne, istedenfor å slippe gassen, og forsiktig gi mer gass. Hvis hu hadde hatt litt peil på å kjøre, så hadde hu kommet opp den bakken lett.

 

Jeg dro for å hente min sierra XR4x4 for å trekke hu opp resten av bakken, men det fikk jeg ikke lov til. "Hvis den nye Renault Lagunaen ikke klarte det, så klarte iallefall ikke min gamle bil det som jeg hadde kjøpt for nesten ingen ting."

 

Når en traktor skulle taue hu opp, klarte hu å havne i grøfta med fronten, og det var fordi at hu begynte å spinne, og da fulgte fronten veiens helling.

 

Jeg tror jeg likegjerne burde holdt kjeft etterpå. Jeg prøvde å forklare hu hvorfor hu ikke kom opp, men hu sa bare at jeg var så jævlig verdensmester og arrogant. GRR.. Hun sa hu hadde mye mer erfaring enn det jeg hadde når det gjaldt å kjøre opp den veien, men so what? Hu har kanskje kjørt flere ganger opp og ned der enn meg, men hva hjelper det når hu ikke kan kjøre?

 

KVINNFOLK!

 

hahaha lol :D

04 BMW 320Cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår