Gå til innhold

mer effekt a6 1.9TDI

Ranger emnet

Paddo

Anbefalte innlegg

hei.

lurer på korleis eg kan få meir effekt ut av min Audi A6 98modell 1.9 TDI 110HK, chiping er jo et alterantiv, men blir kanskje litt for lite effekt, er det mulig å bytte turbo kanskje? eventuelt andre timng som kan gjøres for å øke effekt?

takk på forhand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! ja, chipping er en mulighet, men vist du har en bil som er ganske ny! tenker på garanti, da er dette ikke noe lur ide! vist du setter på shipp, går alt av garanti på motor vek, det må du ha i bakhodet!

alt av granti er nok vekke allerde så det er ikkje et problem, problemt ligger i at chiping gir for lite effekt økning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A6 1,9 TDI 110 HK / 235 Nm 148 HK / 305 Nm Diagnose

Dette får du med chip.

Alternativt kan du sette på turbo og downpipe fra en org 130 hk. Da vil du krype opp til 166 hk og 405 nm. Skal du ennå høyere må du begyne å bytte dyser og gjerne åpne motor og bytte deler innvendig. Men dette blir fort dyrt.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

166 HK og 405 NM høres bra ut, ikkje så veldig masse mer HK en med chip da, men en del å hente på NM, så var det og finne turbo og downpipe da, noen butikker som fører dette?

eventuelt ein butikk som utfører chiping og selger turbo som passer min bil?

Takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Hør med møller eller andre med peiling om hva som er forskjellen på din motor og 150hk TDI motoren, så ett prisoverslag på det..

Da chipper du til 190+hk og 420nm ca..

tviler på at eg kan chipe til 190hk når alle sier rundt 140HK på min motor som maks med chip.

men vurderer å bytte turbo dyser osv, for og komme over 200HK som egentlig var målet med denne motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider