Gå til innhold

Hvilke merker er bra og hvilke er mindre bra?

Ranger emnet

KRÅVL

Anbefalte innlegg

JL Audio, Cerwin Vega, Alpine, Audiobahn, Power Acoustik, Rockford Fosgate, RE Audio, Biltema (!), Arc Audio, JBL, Focal, MTX, Seab, Kicker, Zapco, Hertz, Ground Zero, osv, osv...

I jungelen av bilstereomerker, -fabrikater og -produsenter... kort og godt:

- Hvilken bilstereoprodusent har en produktlinje hvor man får mest "bang" (bokstavelig talt) for the buck?

- Hvilke bilstereoprodusent er regnet som top-of-the-line, bar-none, det beste?

- Hvilke bilstereoprodusent er regnet som bånn i bøtta og bør unngås til enhver tid?

Er ute etter solide greier som spiller klart og høy og vil vare en evighet; Kina-produkter er uaktuelt. Er det visse merker som fortjener ekstra oppmerksomhet? Noen spesielle produkter/fabrikater som er utgått, men fungerer bedre enn dagens greier?

Thanks! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forskjellige merkene har jo litt forskjellige ting å by på.

Jeg liker Pioneer referanse serien på grunn av støysvakhet og kraftoverskuddet.

Hadde jo hatt morro av å høre\oppleve ODR også, men når _ett_ element i ODR-frontsett-serien koster 10 000 spenn aleine så trur jeg ikke det blir noe av gitt.

Og av hva som er mest bedritent så vil jeg si de orginale anlegga som følger med alt for mange biler. Det hjelper vel nå om dan, men gudbedre så dårlig det har vært.

Høytalerne som to i min bil orginalt tålte 10watt max...:D I følge klistremerket.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor er en fisk?

Alle merker har sine fordeler og ulemper, og gjerne sine helt unike lydbilder. Blir litt vanskelig og forklare at ørten merker høres sånn og sånn og sånn ut :) Men en grei regel er jo det at man får det man betaler for.

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hertz, Audison, Focal: Leverer varen. Gamle produkter fra Rockford leverer varen.

Men alle produsenter og merker har sine satsningsområder og ting de er gode/dårlige på. Så både vanskelig og feil å generalisere på denne måten.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke en kondensator heller senke lydkvaliteten, mulig jeg tar feil men har hørt det er mye bedre å oppgradere batteri/dynamo.

ontopic: Jeg har bestilt RE audio, gleder meg til å høre / se om de er like bra som psåtått.

Stemmer nesten... De aller fleste har ingen bruk for kondensator, mye bedre å bytte batteri og kabler til det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OT

Eller kanskje vi skal si det litt annerledes; De aller fleste har BRUK for kondensator fordi batteri og kabler ikke er gode/kraftige nok.

sc0ot: Lydkvaliteten eller lydkvantiteten? :P En kondis hverken senker eller hever lydKVALITETEN.

//OT

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del; jeg tror nok du i så og si alle tilfeller vil få det du betaler for :) "Mille"serien til X antall kronasjer vil nok gi deg en øregangs-orgasme, mens Biltema-høytalere fungerer vel kun egentlig til og suppelere\bytte ut sprengte orginalhøytalere i en gammel 1er-Golf :D

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del; jeg tror nok du i så og si alle tilfeller vil få det du betaler for :) "Mille"serien til X antall kronasjer vil nok gi deg en øregangs-orgasme, mens Biltema-høytalere fungerer vel kun egentlig til og suppelere\bytte ut sprengte orginalhøytalere i en gammel 1er-Golf :D

Ikke kødd med 1'er golf da ;) 1'er er kult!

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kødd med 1'er golf da ;) 1'er er kult!

For all del; 1er-Golfer er råstilige! :D Det var bare ett random eksempel for og indikere elde.

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider