Gå til innhold

Mulig kjøp av Volvo 740, verdt pengene?

Ranger emnet


Espein

Anbefalte innlegg

hør med fyren om hvilket trykk han har stillt opp til.. er det over 1 bar så begynner det å rive..

 

tror det må til med effektanlegg og powerfilter for å få 220hk eller er jeg helt på tur?

 

men skal du se på den så ta bilen på bukk og sjekk etter rust ved å banke med noe hardt på metallet! jeg sjekket bare med øyne, tilogmed volvo haugesund så på denne og mente at bilen jeg skulle kjøpe var helt konge på rust.. MEN når jeg skulle skru girkasse så dunket jeg under hele bilen og fant et hull på størrelse med knytteneve som var sparklet og lagt tectyl over..

så sjekk bilen nøye! andre ting kan være vann som lekker inn i bilen.. sjekk om det er vått i teppe rundt i bilen osv:P

 

dette er ting jeg selv overså sist jeg kjøppte volvo 740 TIC;)

 

lykke til med kjøpet om du bestemmer deg med det:P er en morsom bil!

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt verdt prisen :)

Betalte selv 37 000 for 745TIC

Og 40 000 for 745TDI

 

182 hk orginalt, still opp trykk + chip = ca 240hk

powerfilter gir bare litt kortere responstid.

Sjekk om bilen er kjørt hardt, under 0.8 er ok.

0.9 er som regel hva chipen holder til (er mappa for)

Sånn at den ikke er helt rævkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt verdt prisen :)

Betalte selv 37 000 for 745TIC

Og 40 000 for 745TDI

 

182 hk orginalt, still opp trykk + chip = ca 240hk

powerfilter gir bare litt kortere responstid.

Sjekk om bilen er kjørt hardt, under 0.8 er ok.

0.9 er som regel hva chipen holder til (er mappa for)

Sånn at den ikke er helt rævkjørt.

240 hk ja, i hvilken VERDEN er det du BOR i a?

 

org turboen er TOM ved 220 hk, og dysene er ikke gode da de heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , den bilen kjenner jeg til, er en kompis av meg sin, knall fint eksemplar, akkurat lik min , bare litt mer velholdt.

 

Ble solgt i kveld..

 

Kan si det var bud runde ja hehe... ett døgn på Finn, de er populære disse orginale TICene.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 hk ja, i hvilken VERDEN er det du BOR i a?

 

org turboen er TOM ved 220 hk, og dysene er ikke gode da de heller!

 

Hva vil du fremm til? mer eller mindre hester?

forsøk og regn det ut selv da ut ifra 182 hk

hvor mye effektøkning vil du få om du får en chip i?

Og hvor mye utgjør ett effektanlegg?

Da er det vell bare og regne i vei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fin ut denne!!=) kan lade 0.5 bar, kan lade mere også. men da må du gjøre som sagt mere også! elektrisk overdrive er et helt vanlig gir, må clutche også! slipper basre å røre på gearspaken=P

 

 

 

øøøøøøøøøøøø, ere bare jeg som ikke trenger å clutche me overdrive kassa? elr ere ment at man skal bruke clutchen? Funker som faen uten hvertfall....

ække det farlig det a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår