Gå til innhold

S2 motor i 80 typ89

Ranger emnet

Adtodas

Anbefalte innlegg

trur d kan hende det blir litt kjedelig med bare en vanlig framhjulstrekk ja:/

for d første er d utrolig mye jobb, for blandt annet så passer ikke motorfestene så lenge du ikke har "femmer" fra før av.

og for d andre trur jeg det spinner for d meste med bare en framhjulstrekk:p

golf 2 1,8cl

1991 audi s2 coupe

opel omega b 2,5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. det blir mye jobb.. motoren passer ikke gearkasse og motorfester.

DVS: du må sveise motorfester i rammevangen og sveise/lage oppheng for femmergirkasse.

S2 motorer ligger på ca 15-20 000 kroner

sveise er ikke noe problem. problemet er å få tak i en motor :P men dt ordner seg:P begynner til vinteren. skal først få ferdig utseendet på bilen ;)

Audi 80 1.8s

Audi s4 4.2 v8

Nissan 200sx s13

Audi 100 2.2 quattro

Audi s4 2.2tq 290hp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Vurderer og sette en S2 motor i min 1990 audi 80 typ89 1.8S. Noen som har noen tips? Og noen som vet om noen billige motorer? Takker på forhånd for alle svar:hellothere:

Du kan nok bare glemme hele greia. Dette lar seg ikke gjøre uansett.

Hvis du lurer på sånne ting, så send mail til importøren av Audi: typegodkjenning@moller.no

Du må ha ett skriftlig brev med underskrift fra dem for å få noe godkjent, og hvis de sier nei, så er det NEI hos biltilsynet.

Dem kommer til å se på deg og lure på om du har fått plassert hjernene på riktig plass bare. (Unnskyld språket er ikke stygt ment, men fakta.)

Du må gjøre alt riktig fra dag en, og da er det å sende mail til Møller Oslo hvor du skriver hva du vil gjøre, og lurer på hva du evt må endre i planene dine for å få dette godkjent.

Kjøp deg heller en 5'er Quattro. Skal love deg mye morro med dette også. Det gjorde jeg selv, og jeg begynte selv med 1.8s framhjul.

Gjør dette først du, og GLED deg til vinteren. Så finner du ut om du er ivrig på å bruke 50k+ for s2 ombygging.

Lykke til;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider