Gå til innhold

Skifte av motor

Ranger emnet

smaasulten

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en Passat 1.6 (mrk. brukt), er rimelig fornøyd men effekten er jo ikke til å skryte av.

Er det mulig å sitte i en 1.8 T motor?

Hei! Klart det er mulig, men det er masse arbeid. En 1,8t motor kan du nok få for ti lapper og oppover( sikkert noe billigere å få tak i oxo), og da må du selvsagt ha ledningsnett og ECU, pluss intercooleren og alt som følger med. Girkasse (ink akslinger og alt) vet jeg ikke så mye om, men det ville vært naturlig å tro at kassen til en turbomotor med betydelig mer dreiemoment må være sterkere enn en som sitter i en 1,6. Eksos må du ha også. Så ville jeg tro at for å få dette godkjent, burde kanskje bremsene fra en 1,8 t også være med. Mye mulig at 1,6 bremsene skal være godtnok på en 150 hk, men for å være sikker så ville jeg regnet med det. All montering og kobling av det elektriske må jo være ordentelig gjort, så dette er mye arbeid som sagt.

Jeg ville anbefalt deg å gå for den "billigste" og i hvertfall enkleste muligheten: Selg 1,6 litern din, og kjøp en original 1,8t. Det finnes mange billige 150 hestere på finn.no og autodb.no.

På en annen side hadde det vært jævla moro med en prosjekttråd på full ombygging fra 1,6 til 1,8t!!:spin Uansett, gud løkk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fyldig svar! :D..

Det enkle er ofte det beste, men ikke alltid det gøyeste? Hehe.. Hadde vært litt av en utfordring å gjort dette, så blir man vel gjerne litt mer glad i bilen viss du har mekka litt sjæl, eller hva?

Jeg tror jeg får la skjebnen avgjøre, krysse av på en lottokupong og div tipping til helgen, og dersom det blir noen lapper, så får jeg sette igang en prosjekttråd på full ombygging! Mulig jeg trenger litt råd og div fra folk her da :) Hadde vært sinnsykt morro..!

Noen som vet hva proff toning/soting av vinduer på en Passat kommer på ca? Eventuelt noen forslag til bodykit til denne herligheten? Andre ting? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for fyldig svar! :D..

Det enkle er ofte det beste, men ikke alltid det gøyeste? Hehe.. Hadde vært litt av en utfordring å gjort dette, så blir man vel gjerne litt mer glad i bilen viss du har mekka litt sjæl, eller hva?

Jeg tror jeg får la skjebnen avgjøre, krysse av på en lottokupong og div tipping til helgen, og dersom det blir noen lapper, så får jeg sette igang en prosjekttråd på full ombygging! Mulig jeg trenger litt råd og div fra folk her da :) Hadde vært sinnsykt morro..!

Noen som vet hva proff toning/soting av vinduer på en Passat kommer på ca? Eventuelt noen forslag til bodykit til denne herligheten? Andre ting? :)

Når det gjelder toning av ruter så ville jeg forhørt meg med de forskjellige mulighetene du har på stedet du bor. Kan nok variere litt i pris, men en kamerat av meg tonet alle rutene på sin 2001 Bora og han betalte vel 3500-4000 kr tror jeg. Det vil nok være ca samme pris på en passat...

Når det gjelder bodykit derimot, så ville jeg tatt en kikk på nettet. f.eks Norsk bildelsenter, troll tuning, maxam-tuning, styling tech osv osv... Det kommer helt an på hvor mye styling du er på utkikk etter. Jeg for min del liker det mere clean..altså lakkere bilen helt ned (lister og all sort plast) og kanskje en panserforlenger. Men skal du ha det råeste kit`et så ville jeg tatt en kikk på Quality Autoimport AS de har nemlig Streetfighter kitet til passat. Det koster 19995 kr og du må ha lakk i tillegg, pluss at det visstnok er et helvete å få det til å passe, men fy faen så bra det blir også!!

mvh Turbotom

Lenke til kommentar
Del på andre sider