volvoholic Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Hei;p har en 740 som skulle ha vært sota på bakruta, de tre bakerste rutene og øverst i frontruta. Så hva er reglene for soting? Har ikke så mye peiling på soting jeg 7h;p - Hvor mye styrke kan jeg ha? - Soter man fra innsiden eller utsiden? - Hvor langt nede kan jeg ha sotinga i frontruta? - Er det lurere med dyr solfilm eller har det ikke så mye å si? - Hvordan gjør man forarbeidet? (har hørt at det er lurt å bruke såpe av noen, og det motsatte av noen andre:-) Håper på svar;P ----------Volvoholic----------:puke: :smilbmw: :eddie Siter Volvoholic... oh shit, its på norsk d e bærre lækkert http://www.bilforumet.no/prosjektforum/210252-volvoholic-volvo-740-vrak-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VOLVO real power Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 soting av framruta ekkje lov Siter 2006 nissan navara 1995 nissan primera prosjekt:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156602 gaamelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet April 7, 2008 Rapporter Share Skrevet April 7, 2008 Bak kan du vel ha så mørk soting du vil. Siderutene foran er ikke lov. (med mindre det er orginalt på ny bil.)sotinga blir lagt på innsiden. Soting i frontruta er litt tvilsomt, usikker på regla der. Er nok helt sikkert lettere å sote og lettere å få bra resultat med dyr soting kontra billig. Forarbeidet er vel egentlig bare å vaske godt på innsia og sørge for at det ikke er noe nupper eller lignende på ruta ( pass opp for hårstrå, det syns GODT! ) bruk såpe på ruta før du legger på filmen, gjerne også på baksia av filmen, da kleber den ikke så veldig til å begynne med. Så er det bare å begynne å dra ut vannet med en liten "nal" som følger med. Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoholic Skrevet April 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 er det ikke lov til å sote framruta? jeg har sett mange som har det. mn kalles det streamer det da eller? Siter Volvoholic... oh shit, its på norsk d e bærre lækkert http://www.bilforumet.no/prosjektforum/210252-volvoholic-volvo-740-vrak-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Framruta og siderutene framme er ikke lov å sote. Siderutene dog, kan være lovlig om det er sotet fra fabrikk. Ellers kan du sote siderutene bak og bakruta så mye du bare vil. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 I bakruta krevest det at du skal se blålys/frontlys i mørket. Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoholic Skrevet April 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 ok. takk for alle svarene;p nå kan jeg endeli begynne å sote rutene;p Siter Volvoholic... oh shit, its på norsk d e bærre lækkert http://www.bilforumet.no/prosjektforum/210252-volvoholic-volvo-740-vrak-bil.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Revolvo Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 d jeg har hørt om soting: d er lov å sote 20 cm ned på framruta d er lov å sote siderutene framme med solfilm som har mer enn 30% solgjennomtreging.(altså lys solfilm går fint) et lite tips er å få med deg en som har gjort d før, eller å ta ut vinduene(vertfall i dørene) for d skal litt til for å få dette strøkent! lykke til;) Siter Mvh Tage Midtun volvo 940 97 turbo volvo 245 86 racarvogn 245 glt 87 (vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Iversen88 Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 Jeg har lest at det ikke er lov med NOEN form for ettermontert soting på rutene framme Kilde: Kjøretøysforskriften 2007 2. utgave(siste) Siter Har biler Har hatt biler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s1m3n Skrevet Juni 5, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2010 det er ikke lov å sote frontruta.. orginaltoning fra frabrik er lov;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juni 9, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 9, 2010 nix o nada fra b stolpe og framm. men ellers er alt lov.. er ikkje på butt med bak rute.. kan sveise den i gjenn om du vil. spiller ingen rålle.. men da må du fjærne speile mitt i bilen.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Ola Skrevet Juni 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2010 Alt fra B stolpe og bakover kan være bekmørkt, men framruter er ulovlig om det ikke er originalt, framruta kan du ta ned til de strekene som er merka, du har ei blå stripe i frontruta? rett nedafor den er det en liten svart strek på hver side. 20cm er piss, bilruter varierer fra merke til merke osv... Vask rutene rene, grovskjær filmen, sprut vann med litt zalo på ruta, ta av filmen og sprut litt zalovann på limsida av filmen også, legg den på uten å få noen knekker på filmen, kjøp en myk gumminal, mye bedre enn den plastikkdriten som følger med setta, dra ut lufta, når det får satt seg litt tar du en ny, skarp tapetkniv og legger så flatt som mulig langs kantene for å få de til å bli så bra som mulig, om du gjør det, drar over kantene med fil så kommer ikke filmen til å løsne hvertfall :) Siter Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyNils Skrevet Juni 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 er også lurt å bruke blank negellakk på kantene på di rutene som skal lukkes og åpnes da løsner ikke filmen Siter sayko racing-1994 chevrolet g30 -1998 passat tdi stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Ola Skrevet Juni 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2010 er også lurt å bruke blank negellakk på kantene på di rutene som skal lukkes og åpnes da løsner ikke filmen Bare å være nøye med kniven når du skjærer så går det bra ;) Nabon har neglakk på kantene, og der løsner filmen... Jeg har bedre kanter, og de løsner ikke... Siter Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg