Gå til innhold

Plassproblemer/subbing i bakre hjulbuer

Ranger emnet

Rassa

Anbefalte innlegg

Hei.

Idag da jeg tok på sommerfelgene (7,5x17" et 35, 205/40-17)tok mitt venstre bakdekk oppi hjulbuen når jeg kjørte over fartshumper i relativ lav hastighet. Ettersom det bare var meg og to dekk i bilen føler jeg at jeg må gjøre noe for å bedre lastekapasiteten min. Ønsker å ha muligheten til å ha 3-4 pers i bilen samt helst beholde felgene:). Realistisk?

Slik jeg ser det er altenativene mine:

1: Kjøpe coilover kit

2: Kjøpe stivere dempere bak ala koni feks

3: skifte til stivere fjærer med feks 30mm senk bak.

Tenker litt utgiftsmessig her i og med at jeg må leie inn litt ekstern hjelp siden jeg ikke er tidenes mekaniker. så ønsker jeg ikke å måtte prøve meg frem flere ganger.... Halvstive dempere og fjærer var tydeligvis ikke veien å gå;). Kan legge ut et bilde imorgen.

Innspill mottas med takk.

06 Golf V GT TSI

[x]04 Golf V 1,6 FSI Sportline

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjettet er labert så det blir vel noe sånn jeg går for jeg og:) Gidder ikke eksprimentere med andre fjærer etc. Spinningen går for opp i vinningen for å si det sånn - vil ikke sløse vekk flere penger.

Eyecandy hadde passord på siden sist jeg sjekket, men kan bare bestille hos Vmaxx direkte når pengene er klar:)

BTW, 40/40 senk jeg har nå

06 Golf V GT TSI

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med cup-kit fra brakes.no? Bilsteindempere og progressive h&r fjærer. 4990,-. Ble hvertfall garantert ingen subbing hvis jeg kjøte fra de.

Coilover alternativer til Vmaxx?

06 Golf V GT TSI

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at venstre bakdemper er ødelagt allerede nå?

Føler bilen er lavere venstre bak. Hvordan påvise at den er ødelagt?

Hadde jo ikke vært feil å få igjen pengene for det settet:)

Beklager litt mye innlegg/spørsmål fra min side.

06 Golf V GT TSI

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du tenker økonomi kjøp vmaxx justerbart til 4,5k hos eyecandy. Hvis du har høyere budsjett, kjøp kw eller noe. Jeg kjøpte vmaxx og ble kvitt subbing med 17", selv med fullt lass:)

Eller du er smart og kjøper samme sett på ebay.de til litt under 300 euro

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har vurdert å melde meg inn i VACN, men blir liksom aldri tilfreds med bilen min. Men det er vel ikke alle medlemmer av VACN som er helt fornøyd med bilene sine heller:). Det er vel litt prosenter å hente rundt om dersom man er medlem?

Noen som har en link til ebay? Fant en som solgte K-sport coilover til ca 5500kr+frakt.

Erfaringer med progressive H&R fjærer og/eller bilstein sprint dempere?

Har hvertfall forstått det slik at Vmaxx/supersport coilover er pinnestivt, mens dyrere merker/utgaver har bedre dempere som gir bittelitt komfort?

Takk for svar sålangt.

06 Golf V GT TSI

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har vurdert å melde meg inn i VACN, men blir liksom aldri tilfreds med bilen min. Men det er vel ikke alle medlemmer av VACN som er helt fornøyd med bilene sine heller:). Det er vel litt prosenter å hente rundt om dersom man er medlem?

Noen som har en link til ebay? Fant en som solgte K-sport coilover til ca 5500kr+frakt.

Erfaringer med progressive H&R fjærer og/eller bilstein sprint dempere?

Har hvertfall forstått det slik at Vmaxx/supersport coilover er pinnestivt, mens dyrere merker/utgaver har bedre dempere som gir bittelitt komfort?

Takk for svar sålangt.

Ja er du vwaudi-club medlem faar du rabatter div plasser, har nok tjent inn medlemskapet endel ganger :)

Håkon Sandberg paa vwaudiclub selger nye vmaxx justerbare sett til 3200 spenn, kan kaste ut mailen hans : bestilling@partsandretards.com ( DEADLINE FOR BESTILLING SØNDAG 13 APRIL.)

Jo dyrere jo bedre ja, har selv supersport og det er temlig stivt :p, men siden jeg skal ha bilen saapass lav maa jeg bare leve med det. KW var 2 neste gang i hvertfall, selv om det koster det dobbelte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håkon Sandberg paa vwaudiclub selger nye vmaxx justerbare sett til 3200 spenn, kan kaste ut mailen hans : bestilling@partsandretards.com ( DEADLINE FOR BESTILLING SØNDAG 13 APRIL.)

Må man være medlem for å bestille hos han?

Ellers en svært fordelaktig pris:)

06 Golf V GT TSI

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant et Vmaxx sett på ebay, og inkl frakt vil det komme på 3300,-. Blir det toll på dette og? Pleier det å gå greit å få merket det som "gave"? Har aldri bestilt noe fra ebay før, men selgeren hadde 99,8% fornøyde kunder.

Sendte og en mail til han på VACN så får vi se:)

06 Golf V GT TSI

[x]97 Vw Vento 1,6 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider