Gå til innhold

spørsmål om d24 motoren

Ranger emnet


Turbo 245

Anbefalte innlegg

kan jo trimme dem litt...skru opp trykket på dieselpumpa, og skru opp ladetrykket til du får en "ok" sotsky bak bilen..hehe :)

 

Men hvor mye det hjelper er noe annet...sikkert bra sliten komp i en sånn motor som har gått litt, og det er jo hele idèen med diesel..HØY komp... blir komp'en lav (selv med turbo) så faller også effekten og effektiviteten.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er det dyrt å overhale en d24td da.? blir vell til at jeg brukker den b230 ft blokka jeg har har fått taki en 16v topp.og dropper d24 en da

 

diesel er laget av kraftige matrialer... og TD-motorer er ingen unntak!

Så dyrt er det nok...som alle andre diesel-deler :)

 

B230FT-blokk og B234-topp...uten turbo??

 

Husk at du må skaffe deg noen nye kam-rem hjul...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FT blokk og 16v topp og turbo tengte jeg.?

og andre veiv stakern og 16v turbo stempel..

tengte jeg skulle prøve å opp nå rundt 350 hk.

 

350 gamper kommer du nok kjapt på... men kan bli artig å se hvordan sprutet klarer det, mtp du må kjøre spesialchip etz.

 

Anyway, mener bestemt å huske at du må bytte remhjul på kam'ene...pga det er forskjellige reimer på B230(1992 og oppover) og B234.

Mener å ha sett at reima til en B234 er mye breiere enn vanlig B230.... Men detta blir litt synsing, så detta vet du sikkert bedre enn meg :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyway, mener bestemt å huske at du må bytte remhjul på kam'ene...pga det er forskjellige reimer på B230(1992 og oppover) og B234.

Mener å ha sett at reima til en B234 er mye breiere enn vanlig B230.... Men detta blir litt synsing, så detta vet du sikkert bedre enn meg :)

 

Er vel forskjell på taggene på rema å..

Mener å ha sett en plass at du kan få kjøpt sett med remhjul, rem osv for 16v og vanlig 230 blokk... Tror det var en svensk side!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår