Gå til innhold

spørsmål om d24 motoren

Ranger emnet

Turbo 245

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

D24-motorane er dårlige motorer! har sett flere tilfeller av knekte råder, og topper skyver seg! Detta er dårlige greier!..

jeg har sitt knekkte råder og sprukkne topper i alt slags motorer jeg.. motoren etter 87mod er en go motor! alle motorer er bra hvis du behandler de rett da..

men du tenker vel på å totalt rævkjøre de? hvilke motorer går ikke til helvete da? akkurat som å si at m46 girkassa til volvo er noe dritt det på turbomodellene mens gamligene som kjører fint har 0 problemer me de?

:happyhappy:

jeg skal selv kjøpe meg en Volvo med D24 til helga=P

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Malfred skal du kjøpe en volvo med d24 82 hk.?

jeg har mest lyst på en d24 med turbo da

er nokk en td=)

Volvo v70 2.5TDI 2001mod

Volvo 760 chevy 350 1985mod

xVolvo 740 TDI 1989mod

xVolvo 740 TDI 1987mod
xMazda 323 GT-R 1993mod til ombygging!
xVolvo 740 Turbo 1985mod B230ET
xVolvo 740 GL 1987mod B230K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som sier at D24'en er en dårlig motor kan bare reise en viss plass mener jeg. Har selv 940TD med over 600tusen på telleren, originalmotoren sitter i. M46OD er det og i bilen, som har gått like langt. Bruker den hver dag, og den har gått med 0,95bars ladetrykk helt siden den var ny. Og går like bra den dag i dag. Toppen er aldri bytta, og den bruker heller ikke olje.

Jeg kjører heller ikke som en bestemor med den, men tar faktisk vare på det jeg har.

Så ser ikke hva folk sliter med her, men jeg har mine anelser.

Går fint ann å turbokonvertere en D24 sugis. GIK turbo har levert turbo-sats til disse motorene i mange år. Dog med en del mindre ladetrykk en det de med originalmontert turbo ble levert med, også med intercooler, hvilket er en selvfølge, når man skal ha turbo.

Har forresten turbo til en slik motor liggendes med få mil på nakken...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider