Gå til innhold

850 R vurderes kjøpt. Hjelp?

Ranger emnet


MartinMartin

Anbefalte innlegg

Er vanligvis ikke så mye feil.. Og er vel singelturbo da, hvis de ikke har bygd om!

Se etter oljelekkasje rundt turbo, og bare se over dempere, bremser osv.. Er ikke noe særlig rust på de bilene siden de er galvanisert!

Det er ikke tilfeldigvis den grå på jessheim?

Bråstopp når purken skal stoppe deg, ikke vent på en bussholdeplass eller noe, bare lås hjula!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se etter rust rundt dørkarmen inni. ellers er det på bakluke dersom det er 855.

 

Se etter oljesvetting rundt påfyllingslokk og fordeler. Tegn på mulig tett åndingsvei.

 

Ellers kommer det meste frem på OBDen, feilmeldingsleseren.

Sørg for registerrem skifte. Aldri stol på hva forrige eier sier om at den er skiftet. Det kan alle å en hver si, selv om det kanskje ikke er blitt gjort.

 

Lykke til med bilkjøp. Nydelige biler. En av volvos bedre biler, sett bort i fra framtrekken. :)

Kvalitieten på interiør, eksteriør og motor er meget bra.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vanskelig for å tro at motoren har twinturbo.

 

Originalt har jo denne 250 Hk, 300 Hk får du jo enkelt ved å bytte chip.

 

Baklukene på disse er en svakhet. Mye småfeil. Det jeg har hatt på min:

- Rust rundt vindu og håndtak. Har lakkert opp hele bakluka på nytt. Fjerna også lista under bakvinduet.

- Bakvisker tok kvelden. Skyldes at en tetning gjennom ruta sprekker så det kommer fukt inn til motoren. Koster 30 kr og 30 min arbeid å bytte denne. Jeg måtte i tillegg ha ny motor til 3000 kr.

- Trekket på innsiden av bakluken løsner, siden festene knekker. Det gjør alle. Får et rep.kit på Volvo som hjelper.

- Demperene i bakluka er sikkert litt sløve etter 10 år. Mine måtte byttes i år.

- Selve håndtaket utvendig var veldig treigt. Åpna opp og fant ut at mekanismen var helt rustet i stykker. Volvo selger ikke deler løst, så her må du lage egne deler eller kjøpe hele håndtaket med skiltlys.

 

Ellers har jeg ikke hatt noen problemer med min.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakviskeren pleier å ryke helst om vinteren dersom frosten fryser den fast og bryteren er satt på. Da brenner den seg, noe min har gjort.

 

Tips til dørhåndtaket bak er å montere ei ekstra fjær fra armen på innsiden av døren og strekke denne opp til rett under hullet til bakruteviskeren.

Fungerte kjempebra for meg.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

850 R har da ikke 250 hk org har den vel?

 

Edit: Jo, den har kanskje det. Tenkte på T5 jeg nå.

 

Både 850R og 850 T-5 har 250 originalt. T5 kunne man også få med 225, men kun hjernen som er forskjell når det er snakk om 2,3literen T5.

'850R har 16G turbo istedet for 15G som T5. Så ved chipping får 850R ca 10 hester mer, men samme dreiemoment.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på det han sa med twin'en og, men jeg skal få han til å åpne panseret, så får jeg ta en titt og tatt noen bilder om noen vil se hvordan bilen ser ut :)

Jeg setter stor pris på alle svarene jeg har fått :D

Har flere kamerater med Volvoer, så hjelp får jeg i bøtter og spann om noe skulle skje.

:)

Karen er forresten naboen min, og jeg har kjent han godt i 6 år nå, så han vil nok neppe juge for meg :p

Dere kjenner vel til når 13-14 åringer ser en tøff bil, så er det jo bare å løpe bort til'n og spørre og se og alt :D

BMW E92 2007 M-tech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan fikser man twinturbo på en 5sylindra motor da?

en turbo på 3 sylindere og en på de resterende 2? hehe

 

Spør du meg, så spør jeg deg det samme tilbake :p Som sagt tidligere, så skal jeg få tatt noen bilder av den, og det samme med motoren. Lurer fælt på hvordan han har fått twin i den saken :p

BMW E92 2007 M-tech.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både 850R og 850 T-5 har 250 originalt. T5 kunne man også få med 225, men kun hjernen som er forskjell når det er snakk om 2,3literen T5.

'850R har 16G turbo istedet for 15G som T5. Så ved chipping får 850R ca 10 hester mer, men samme dreiemoment.

 

Må nok rette litt her!

 

T5 = 225hk

T5-R = 240hk

R = 250hk(man) 240hk(aut)

 

Tviler på om det er noe Twin-turbo, mye styr å få til...

Men uansett er en R en kjempegøy og driftsikker bil med både god plass og komfort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nok rette litt her!

 

T5 = 225hk

T5-R = 240hk

R = 250hk(man) 240hk(aut)

 

Tviler på om det er noe Twin-turbo, mye styr å få til...

Men uansett er en R en kjempegøy og driftsikker bil med både god plass og komfort:)

Står i brukerhåndboka til min T5-R 250 man og 240 auto, samme som R. ;)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår