Gå til innhold

Valg av gromt understell

Ranger emnet


Kveite

Anbefalte innlegg

Lurer på om jeg skal "nøye" meg med Lesjöfors senkesett og bilstein club sport fra pedersen racing.

 

Om ikke ser jeg det er mye gromt på Kaplhenke Racing

 

- Coilovers

 

eller

 

framme: - Short Struts

bak: - Adjustable Trailing Arms med Coilover shock options for trailing arms

 

Noen erfaringer / anbefalinger?

 

Coiloverene fra Pedersen var gjerne i dyreste laget når man ser hva coiloverene fra kaplhenke koster.

 

Men tenker også å få det godkjent. Vil det være mulig å få settene fra kaplhenke godkjent om en f.eks. bytter ut fjærene med noen som har TUV-papirer?

 

 

242en skal brukes hovedsaklig som en påkostet helgebil/lekebil. Jeg vil ikke gå så ekstremt at jeg sitter bur i den. Vil beholde baksetet i den. (Har hund og får ikke lov av samboeren å fjerne sete da :) )

 

Er også ute etter andre understells deler som stabstag og mer.. Tar i mot forslag på dimensjoner og annet

Range Rover 03 v8, Volvo 242 v8, Clio 07 Rip Curl

SOLGT: RX7 93, Evo 8 560hk, A6 Allroad 3.0 07, Kadett C Autoslalom, Audi RS4 2001 510hk, S4 2000, v70 1997, mx3 2.5 1993, 323f 1.5 1996, Peugeot 205 1.9 GTI 1990, Corolla 1.6 16v 1989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sett noen bilder av 240 som har montert dette trailing arm greiene? er litt nysgjerrig på dette selv. Tviler på at du får godkjent bilen med coilovers fra hverken kaphlenke eller pedersens... er ikke tuv papir på det kommer helt sikkert biltilsyn å si, du kan jo på en annen side prøve å argumentere med at grp. A 240ene hadde coilovers, vise fram homolegeringspapirene til gruppe A 240. I teorien tror jeg det kan gå. tror det var det de papirene het. helt sikkert noen som vet dette bedre en meg.

Selges: 240 '86 GLE, grå( fargekode: 177) med Fondmetal felger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har homologeringspapirene liggende... Samme gjelder bruks/monteringsanvisning for b21etl motoren.

Der står det "tävlingsartiklar, får ej användas på öppen väg" eller noe sånt. Dvs at de kun er til konkurransebruk og ikke for veibiler.

Problemet er vel også at volvo har prøvd å fortrenge dette, det er jo noe de helst vil glemme ville jeg tro.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår