Gå til innhold

Diesel på tanken, men ikke dieselbil :S - Nå går den urent / dør ut

Ranger emnet

sirolsen84

Anbefalte innlegg

Jah! Nettopp kjøpt meg ny bil. Har kjørt dieselbil i 3 år og kom i skade for å fylle diesel på den nye bensinbilen. Gidder ikke betale mer på verksted siden jeg allerede har mistet det jeg fylte. Startet ikke bilen. Noen tips tømming av tanken? Hvordan skal jeg gjøre dette?

Kjørte på reservetanken da jeg fylte, så det er ikke mye bensin i den, hørte at jeg trygt kan bruke denne dieselen på den andre bilen min, en toyota pick up?

Live for nothing or die for something

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrur du noe særlig selv? Hvis bilen har innsprut ville jeg koblet av slangen på fuelrailen, kjørt en slange fra pumpa og ned i ei bøtte etc og på en hensiktsmessig måte satt strøm på pumpa og latt den tømme tanken. Husk at en del biler har både tankpumpe og en hovedpumpe i tillegg.

Er det en plasttank har den neppe tappe/dreneringsplugg hvis du ikke er så heldig at det er en slangenippel under tanken til bensinutløpet.

Du kan prøve deg frem med en slange ned i tankpåfyllingen, men mest sannsynlig stopper den i ei grovsil et stykke nedi. Om du får slangen helt ned er du ikke garantert å treffe bunnen slik at du får med deg alt. Det er du ikke med å bruke bensinpumpa til å tømme heller forsåvidt, men nærme nok. Husk at både bensin og diesel er ekstremt usunt både til innvortes og utvortes bruk!

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å lære å skru forsåvidt, så kunnskapen er ikke mangfoldig. Det er en Fiat Punto GT 95 mod. I tillegg har den turbo hvis det har noe å si? Jeg fylte en del, 250 kr verdt, litt over 20 liter vil jeg anta. Jeg fylte etter å ha kjørt på reservetanken, så det er ikke så mye bensin i den. Håper å kunne bruke denne dieselen på Toyota pick upen? Er litt gjerrig etter å ha kjøpt ny bil og sparer til litt styling:wonder:

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har svar til meg altså? Kan jeg bruke dieselen på pick upen? rundt 21-22 L med kanskje 4-5 L bensin i...

Har funnet ut hvordan jeg tapper dieselen ut. Viste seg at det var et deksel under baksetetene til bensimåleren, skrudde ut den så var jeg plutselig i tanken:D Italiensk vettu:P

Fiat Punto GT;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider