Ivan244 81" Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Hei! Har fått meg en volvo 244DL 1981 model, bilen er helt orginal og vil helst gjøre noe med det=P Lurer på om det er noen som har noen tips om hva jeg bør bytte?=) _______________________________________ Syns det er litt kult med blankt rør med luftfilter på enden. Fant ut at det er en 2,1liter i den og at det er spareforgasser. Det var 113-15mm rett ut fra gasser, men finner ikke rør med den dim.=/ noen som vet et sted de selger det?? Siter FoCorsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Sett i en fk/ft da? Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivan244 81" Skrevet April 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Hva er det? Er litt nytt for meg med volvo...=/ kommer akkurat fro moped og bilcross boble=P Hva står fk/ft for?=S Siter FoCorsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lundberg Performance Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 FK-Motor fra 940LT, 135hk, Underspyling av stempel. FT-Motor fra 940T, 165HK, Uderspyling av stempel etter 94mod. Lh Jetronic 2,4.. Får ganske enkelt 250-300hk. Grønne 968 R dyser, BTR 3" LMM(MAF)Fra 2.5 eller 3.0 960. 16/18/19T mitshu turbo 531/405 topp Spesial chips fra viking eller BSR.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 b230fk er en 2.3L Elektrisk innsprut med lavtrykksturbo (0,35bar) b230ft er en 2.3L elektrsik innsprut med høytrykksturbo (0,6bar) Disse ligger på en pris på ca 15.000kr. Må også skifte ut motor-elnette.. Ligger en oppskrift øverst på 200-forumet her,ombygging fra A-ft/fk. Forgasser turbo (b23/b230AT) er også en enkel ombygging. Men der får man ikke så mye hk..Koster mere enn det smaker. Men hvis du ikke skal ha turbo,så kan du jo bygge motor med dobble gasser ++ Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dre Racing Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 jeg har fk deler til salgs, alt untatt blokka for 4000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 legg ut bilder da, har mye og si! kompis av meg har turbo kitt til A forgasser.. menne, senk, sorte lister, dropp crome!, felger trenger ikke være så alt for stor 15" tomms passer fint til vanlig bruk:) lakk blink lyset bake rødt eller kjøp hvite blink, og hvit blink lys glass framme, bytt blink lys olje og da! hvis leppa di er sort lakk den i samme frage som bilen, er vældig fint. ikke bynn med plast styling! ser ikke ut... Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gleb230fk Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 du kan jo eventuelt prøve deg på doble webere da...de gir litt til, men den bruker litt mer bensin da. :) Siter hilsen mikael ;) volvo 240 gle 88 suzuki ts 50 :P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivan244 81" Skrevet April 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Takk for utrolig bra tips=D Hadde tenkt meg å bare gjøre noe med motoren jeg har(A) Er student så har ikke alt for mange laken å legge i godbilen min=/ Har sett på effektanlegg og fant et simons effektanlegg på pedersens-racing. noen som har kjenskap til dette? kul lyd? Har sett på felger også, eiker e1 var max fete! men mange som har de... har orginale 14" turbo felger nå bare=P var ikke altfor mange felger som hadde 5/108. fant spacere som gjorde om til 5/112, burde jeg kjøpe sånne? er det godkjent? det jeg har planer om etter rustfjerninga er enten lakkering, eller rulling med svart matt=P hvor mye koster hellakkering? trim planer er: effektanlegg Nytt luftfilter(powerfilter) Annen gasser/gassere Siter FoCorsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon Arne Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Hvor fant du spacerene som gjorde om til 5x112? Er ute etter disse:) Siter Roser er røde, fioler er blå, jeg har splittet personlighet,det har jeg å! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aceofspades Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Får mer utav å sette på grenrør og en snasen eksostut.. (ser bedre ut hvertfall) enn f.eks 3" eksosanlegg.. Simons 2" anlegg ruster fort opp! 3" anlegg på moderat sugetrim gjør heller mer skade enn gagn er min erfaring hvertfall. Blir for stort! I tillegg kan du bore noen hull i luftfilterboksen på framsiden for å få inn mer kald luft. Org. filter holder lenge fordi motoren din ikke "suger" inn mer luft enn hva det klarer av uansett.. F.eks. VX/H/D/K-kam (får man for en billig penge) justb. kamdrev og 2x40/45 weber går vel kanskje, men vil vel helst kun bruke endel mer bensin hvis du ikke øker komp. og porter litt topp= penger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivan244 81" Skrevet April 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Tåler motoren min turbo...? den har gått 220 000km. tror den er litt sliten=P Siter FoCorsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivan244 81" Skrevet April 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Hvor fant du spacerene som gjorde om til 5x112?Er ute etter disse:) FAnt de her: volvo motorer å felger pluss div | FINN torget Siter FoCorsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.