Gå til innhold

A3 8L - Bagasjeromsluken låser seg opp

Ranger emnet

andhess

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
Har problemer med at bagasjeromsluken åpner seg i tide og utide av seg selv. Oftest når jeg starter opp bilen...

Hva kan være feilen? Hvor dyrt å fikse?

Har samme problem som deg... Dette har jeg funnet ut at er pga fuktighet, f.eks etter det har regnet/vasket bilen. Prøv å bytt ut pakningene til "knappen" som er på bakluka, har ikke fått gjort det på min enda men skal gjøre det så fort jeg har mulighet... Trur ikke det er dyre saken....

Oslo & Larkollen

Audi A3 1.8TQ RS

Nissan KingCab 2.5TD (vinterbil)

| X Toyota HiLux 2.5D Pickup | X Subaru Pickup | X BMW 316 i | X Ford Fiesta 1.1 |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem som deg... Dette har jeg funnet ut at er pga fuktighet, f.eks etter det har regnet/vasket bilen. Prøv å bytt ut pakningene til "knappen" som er på bakluka, har ikke fått gjort det på min enda men skal gjøre det så fort jeg har mulighet... Trur ikke det er dyre saken....

Jepp, virker som det skjer spesielt når det har regnet ute etc. Er det bare å ta det med Møller og få gjort det som en express service? Ca kostnad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigste er nok å gjøre det selv...

Ta av plasten på innsiden av luken( x antall skruer trur jeg) så er det bare å løsne på lista hvor "knappen" sitter så finner du nok fort ut hva du må ha nytt... vil tippe den ligger på rundt 50-100,- max... men man vet jo aldri med disse merke verkstedene!

Hvis de skal gjøre det for deg kan det kanskje bli en del dyrere, men dra innom å hør om noen av de kan ta en kjapp titt på den for å da evt bestille det som trengs!

Oslo & Larkollen

Audi A3 1.8TQ RS

Nissan KingCab 2.5TD (vinterbil)

| X Toyota HiLux 2.5D Pickup | X Subaru Pickup | X BMW 316 i | X Ford Fiesta 1.1 |

Lenke til kommentar
Del på andre sider