Gå til innhold

For store felger???

Ranger emnet

MrAndre

Anbefalte innlegg

• 1 month later...

Jeg fant, jeg fant!

Av med bakfanger:

DSC00959.JPG

Her er problemområdet..

DSC00960.JPG

Denne sorte plastlista er poppa fast i karosseriet og må modifiseres:

DSC00961.JPG

Den kan ikke moddes på bilen, så off it goes:

DSC00962.JPG

For å få mer plass må karosseriet kuttes langs streken som er laga av kappskiva, omtrent til der enden på kappskiva er nå. Delen som kuttes skal så presses utover for å gi mer plass bak:

DSC00964.JPG

DSC00965.JPG

DSC00966.JPG

Det ser ikke pent ut, men er resultatet som teller, bank utover, lag plass!

DSC00964.JPG

Deretter må fangeren ha nytt feste:

DSC00967.JPG

Plastlista er da for lang og må kortes ned slik at det bare er aluprofilen fra Irmscher som stikker ut der du har skjært og presset ut karosseriet:

DSC00968.JPG

Test av passform:

DSC00969.JPG

DSC00970.JPG

Poppet på plass:

DSC00971.JPG

Den flate enden kan drilles hull i, og bakfangeren festes i denne:

DSC00972.JPG

Husk at karosserideler du har banket og moddet på må rustbeskyttes med lakk / tectyl / tilsvarende. Innerskjermen (om det er noe igjen av den) må varmes med varmluftspistol og presses så den matcher den nye profilen og frigjør plassen.

You're done! Congrats :)

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at karosserideler du har banket og moddet på må rustbeskyttes med lakk / tectyl / tilsvarende. Innerskjermen (om det er noe igjen av den) må varmes med varmluftspistol og presses så den matcher den nye profilen og frigjør plassen.

Se her ja, takker og bukker ned i støvet for bilder:)

Fikk festene på fredag, ser ut til at det er litt, men en grei jobb dette. Dette hjalp deg mye? jeg mener det er kun dette som er problemet mitt, så håper det ikke dukker opp nye problemområder... vel vel, da drar jeg til en kompis og starter! skriver her imorgen ang åssen det gikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Se her ja, takker og bukker ned i støvet for bilder:)

Fikk festene på fredag, ser ut til at det er litt, men en grei jobb dette. Dette hjalp deg mye? jeg mener det er kun dette som er problemet mitt, så håper det ikke dukker opp nye problemområder... vel vel, da drar jeg til en kompis og starter! skriver her imorgen ang åssen det gikk

Meget sent svar her... pcen "stempla ut" serru.

Monteringen gikk bra den, hjalp en go del!!

Har forresten ett sett til med dette hvis noen er intressert:tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider