Gå til innhold

plogen`s A4 - Solgt, på utkikk etter 1.8T(Q)

Ranger emnet


plogenA4

Anbefalte innlegg

  • Svar 238
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Da var det vel på tide å slenge ut en røverhistorie her på bilforumet.

 

For nøyaktig en uke siden, så satte jeg fruen av på biltilsynet og kjørte som et svin innover mot byen for å rekke å vitne i en heftig rettsak. Når det var gjort, så var det bare å hente henne der, og dra hjem og spise middag.... MEN når jeg trillet av sted ut fra biltilsynet, så kom det en heftig biltilsynetmann hoppende ut fra verkstedet med et rødt skilt i hånden. Han fortalte meg det at han skulle bare "se litt på bilen min". Jeg rullet så klart rutene helt ned for å skjule at de var sotet, men dette var noe han hadde observert tidligere, mest trolig mens bilen sto utenfor. Så han tok like gjerne opp en skalpell og skar av en del av filmen. Jeg hadde så klart ingen anelse om at det var noe film der i det heletett... Jeg måtte rive av filmen på stedet, og vise han vognkortet mitt. Der sto det ingenting om felg, dekk eller senk. Og heller ingenting om speilene mine. Speilene skulle nemlig være ettergivende, så disse måtte byttes ut med noen som kunne brettes inn. Vel, det var ikke så ille det da. Det er tross alt stygge speil som ikke gir noe som helst signal om hva som befinner seg bak deg. Regn med å rygg på noen/noe om du kjører med slike speil.

 

Så var det demperene. De var ikke godkjent og justert 4 cm lavere enn kravene bak, og 2,5 cm foran. Jeg sa at demperene var montert for noen dager siden. Og det var helt greit. Felgene skulle han skrive inn i vognkortet i samme slengen sa han. Kravene var han ikke klar over, så de nevte jeg ikke noe om, og sa at jeg kunne komme tilbake om noen dager med TUV og firhjulskontroll.

 

Da kjørte jeg hjemover med hjulspinn hele veien og fant frem verktøyet for høydejustering. Justerte opp imot kravene på TUV og stakk rett på godkjenning over helgen.

 

Da jeg kom med papirene, tittet han gjennom de, og sa: "Taher ska æ godkjenn jah." Da hadde han ikke engang sett på bilen eller gjort noe som helst for å se om den var stilt opp i mot kravene. Man trengte heller ikke være noe rakettforsker for å skjønne det at han ikke kunne et eneste ord tysk. Trillet bilen inn, fikk den heiset opp slik at han så nummeret på fjæra. Tenkte kanskje han skulle sjekke alle 4, men han så bare på en.

 

Plutselig begynte han å snakke om at jeg måtte slippe bilen helt ned om jeg skulle sette den på utstilling på treff osv, fordi det var aller finest slik. Og han måtte jo selvfølgelig se etter andre ting i samme slengen, så han påpekte lyktene mine. Disse er det ingen mulighet for å få godkjent i Norge. Disse depolyktene har ikke den "eu-logoen" som de orginale lyktene har. Men disse lyktene så han ikke sa han, og smilte. Så fikk jeg dra å bestille meg et nytt vognkort!

 

Godt å få ting inn i vognkortet, vondt å se at solfilm som koster 1000kr pr rute bli revet av.

 

Men på vei hjem fra biltilsynet så stakk jeg innom riis, bestilte ny time til soting og skrudde bilen ned slik den var før jeg godkjente den.

 

Kan vel også nevne at jeg har kjøpt meg nytt interiør som blir montert i løpet av neste uke. Det er S4-seter i hvitt skinn med matchende hatthylle, dørtrekk, armlene og girkule i ekte skinn. Alt er orginale Audideler. De gamle setene skal trekkes i sort skinn, og selges på vacn.

 

Vet ikke om hvite seter vil passe bilen min, men det er verdt et forsøk. Om det blir katastrofalt, så selger jeg de med en gang, så det er bare å følge med om noen er ute etter sykt digge seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltilsynet har blitt skikkelig nazi her også for tiden.

 

Stopper folk for småtullete grunner, og herjer på i sentrum.

 

Fasiten er hvertfall at man bør få godkjent det som er å få godkjent, før det er for sent.

 

Skal ha EU-kontroll selv om et par mnd, så venter med senkesettet til den tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde han bekjente på verkstedet eller? :P

 

Er vel fint mulig det hvis du reiser utenfom BT ja :P

Er bare jeg som har skillz ;)

 

Godkjent uten å ha senkesettet i vognkortet, bilen var så lav at de så vidt fikk den inn på rampa, feil justerte lys med xenon i, og heftig lekkasje i eksosen :D + felga da

 

0 feil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår