Gå til innhold

Problem med min Merc=/


Dagerik

Anbefalte innlegg

Heisann alle:spin

 

Har et problem på mercen min, det er en W124 260E 87-mod som jeg driver å fikser opp.

 

Viser ikke gått på filmen, men den går opp til 2000 omdreinginger, så detter den ned igjen til 1000, så opp, så ned osv... Den har stått stille hele stort sett hele vinteren, men dette kom etter jeg kjørte den hjem etter jeg hadde kjøpt den(kjørte ca 1 mil) før dette var den helt fin, men med en gang jeg kom hjem å satt den i Park, eller N skjedde dette. Og slik har det vert siden. Håper noen fårsto dette, og kan hjelpe;)

 

Link til filmen jeg la ut:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk fjøra som strekker seg når du gasser(under panser).

 

Den blir i ny og ne slakk, og drar ikkje heilt tilbake!

Stram den så ser du jaffal om det er de som er problemet:)

 

Hadde samme problem som deg, å då var d den fjøra;)

 

Skjedde det når du ikke rørte gassen en gang?

 

Vet ikke om de viser skikkelig, eller om jeg glømte å si det. Men jeg står uttenfår bilen der. Eneste jeg gjorde, var å starte opp bilen, å la den gå seg litt varm, da begynner dette. :deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ladingen som lyser på filmen?

Nok strøm er viktig for at elektronikk skal virke slik den skal.

Det kan virke inn slik på styringen på motoren.

Det kan også være at den har vakumfeil eller for mager blanding (tett drivstoff filter).

 

 

Men det kommer ikke før etter att motoren har blitt varm, kan det fremdeles ver en av disse feilene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan være slik da også.

En annen ting er at det er vel innsprøytning på den bilen, og ut av dysene kommer det dråper hvis det er veldig lenge siden en fyllte på en flaske dyserens, og det blir slik i ekstreme tilfeller.

 

Å? Dette kan være ett av disse ekstreme tilfellene, siden den nesten ikke er brukt på flere år, og var dårlig service på før dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

du bør skjekke alle temp følere samt tomgangs-regulatoren, kameraten min hadde de samme feila, men den begynte slik da kald-start fungsjonen slo seg av..

 

bør kanskje skjekke dynamo/regulator.. ettersom den reagerer på spennings endring!

'91 W124 230TE

'94 W124 E220 Sportline

'76 W116 280S

('73 W116 280SE)

'87 4x4 D21 KingCab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er nå i orden, har ingen anelse om hva osm gjor det, men den har stått stille i garasjen ett par uker nå(er ikke skilter på enda, pga av eu feil, men den fungerer helt fint nå, med alt som før) Eneste forskjellen er att en slange hoppet av på kjølesystemet, så måtte fylle på ny kjøleveske.. Etter dette var den helt fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår