magnusne Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Hei, Har en 2001 V40 1,8 limited edition. Manuell AC. I dag tidlig kom det kun kaldluft selv om jeg hadde kjørt i 20 minutter. Noen som vet hva det kan være? Tenkte selv på om det kan være en sikring som er gått. Men klarte faktisk ikke finne sikringsskapet ved førerplassen. Instruksjonsboka sier jo at det skal være der men fant ikke noe. Ligger det bak dekselet som er festet med flere skruer? Synes i så fall det er litt pussig, burde ikke et sikringsskap være lett tilgjengelig? På forhånd takk for hjelpen:-) Mvh Magnus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Hmm, skal ikke komme varmluft fra ac ? Er vel eget register for varmen ? Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hovik Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 Hei Garantert termostaten som er gåen. Du får ny hos Volvo for ca 150,- Siter - 1991 Toyota Mr2 ( selges ) - 2007 BMW 335i - 2009 Honda Odyssey ( fruens ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludo Skrevet April 20, 2008 Rapporter Share Skrevet April 20, 2008 Hvorfor er det garantert termostaten som er gåen? Kan like gjerne være lite kjøleveske eller noe mekanisk/elektrisk med justeringen varmt/kaldt. Hva sier tempmåler i bilen? Siter 2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koKKin Skrevet April 22, 2008 Rapporter Share Skrevet April 22, 2008 Hvorfor er det garantert termostaten som er gåen? Kan like gjerne være lite kjøleveske eller noe mekanisk/elektrisk med justeringen varmt/kaldt. Hva sier tempmåler i bilen? Lite kjølevæske? er som regel termostaten som ikke er tett. dermed kjøles ned vannet uansett = kald luft. Siter Volvo V50 1,6D 2008 Volvo v40 1,8L 1998 (solgt) Bmw 318is 1994 (solgt) volvo 244 dl 1981 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnusne Skrevet Mai 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 Og ja, det var kjølevæska. Slangen fra radiator til ekspansjonstanken hadde hoppet ut av klemmene sine og lagt seg inntil drivreima med det resultat at det var hull i slangen. Teipet over hullet (Jada, skal bytte slangen, bare ikke kommet så langt enda;-) og fylt på kjølevæske og visps kom det varme fra AC/varmeapparatet. For dere som liker å lære så var det etterhvert også to andre symptomer: 1. Motoren nektet plutselig å starte. Sikkert en sikkerhetsgreie siden det var for lite kjølevæske. 2. Temp nåla gikk i taket når motoren etterhvert ville starte. Det var da jeg kom på å sjekke nivå på kjølevæska. Men nå funker alt bra:-) Men finner fremdeles ikke sikringsskapet;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ludo Skrevet Mai 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2008 På min ligger det en liten boks rett med fothviler med sikringer. Det er og en boks under panseret. Den er ikke merket fusebox eller noe, bare en blå lapp med nummer på de. Siter 2008 Isuzu D-Max - Lille lastebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.