torehegg Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 heisann har et problem på min b230f:( fikk helt stopp her i vinter ( virka som batteriet var helt utlada, hosta og harket-> stopp) kjøpte nytt batteri 0 forbedring, bytta så plugger og fordeler-rotor, da startan og gikk( gikk ikke helt godt men...)! etter 3 km på veien begynte den og fuske mere og plutselig var det stopp:( hørte med en bakkeløp-volvo-dude i nabolaget og han mente muligens dette kunne skyldes tett katalysator... fjerna innmaten i katten og jada nå går bil men har den fjuskinga fortsatt:( går ugjevnt på tomgang, ryker som f nårn er kald og lugger når jeg ikke har bånn gass eller bremser på gira.. noen som kjenner igjenn disse symtomene og har noe forslag på utbedring?? mvh tore t Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 lamda sonde ? Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 har du LH2.4 kan du jo sjekke med diagnoseboksen... Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 viss jeg ikke tar helt feil nå så har du ikke så sinskyt med vett med insprut? ikke vondt ment:) har lite peiling selv:P kan også være en ide og søke rundt på bilforumet om hvordan du ser åssen ledingsnett du har, kan være LH 2.2 eller LH 2.4. og har du LH 2.4 kan du sjekke feil koder. dette kan du ikke på LH 2.2. og du sjekker feilkoder i den diagnoseboksen. og så går du i en feilkode bok for volvo:) for meg høres d ut som lamda, men dette er en del som e dyr og kjøpe ny, så kan være en ide og få lånt en som DU vet funker før du kjøper ny, slik at du vet at denn er feil med. Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 dårlig tomgang og rykking tyder på en tann feil på registeret... feilkodene som denne boksen gir deg gir deg bare en pekepinn. det kan vere at feilen på lambdasonden bare er en følgefeil av vaakum lekkasje eller def. luftmassemåler eller bensintilførsel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 høres ikke ut som lambda i det hele tatt spørr du meg... da går bilen over i "nödläge" og spleiser sammen en ca bensin/luftblanding så du kan kjøre til verksted... Jo, også får du Check Engine-lys i dash'n (event. lambdalys på 240?) Den skal ikke stoppe av den grunn.. Holder en knapp på Svinghjuls-sensor eller LMM'en LMM har biltema MYE billigere enn noe annet sted....svinghjulsensor er billigst fra Mekonomen(OM du har LH 2.4 da... ellers har du hallgiver på fordeleren, og da er alt bare jævla dyrt..hehe) Håper du har LH 2.4, da får du sans ut en feilkode som sier at LMM eller Svinghjulsensor er gåen ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Dra av slangen som ligger mellom LMM og spjeldhus. Har god tru på at det er hull i den. Enten det eller så har radial fasit-svar til deg :) 95% på at du har feilen din her :) PS: har du lh2.4, og får feil med bilen, så er det bare teit å begynne å bytte masse deler på måfå, uten å sjekke feilkoder først :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V-230f Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Hadde nettopp det samme problemet med min. Slangen som nevnt av RuZleBiFf, mellom lmm og spjeld, hadde 3-4 små hull etter at diverse andre slanger hadde gnikket hull på den. Fikset dette og bilen gikk som en drøm igjen :) feil på lmm eller lamdasonden skal ikke virke sånn, da går bilen på reserveprogrammet. Ikke helt jevnt gjerne, men den går. Terje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torehegg Skrevet April 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 den går nå asså bare fryktelig ugjevnt! når jeg enten har bann gass eller bremser på gira virkern grei fikk i allefall ingen forverring eller bedring når jeg plugga ut lambdan.. skal sjekke etter evt. sprekker!! (takk for hurtige svar) og kritikk:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torehegg Skrevet April 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 den går nå asså bare fryktelig ugjevnt! når jeg enten har bann gass eller bremser på gira virkern grei fikk i allefall ingen forverring eller bedring når jeg plugga ut lambdan.. skal sjekke etter evt. sprekker!! (takk for hurtige svar) og kritikk:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 skal bli spennende og se hvem som har rett her:) jeg tenkte nå først på lamda sia jeg har hørt om så maange andre som har vært plaga med dette.. denne og LMM.. Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 jeg har noe av det samma problemet. bytta lmm, lambda og svinghjulssensor. skal prøve å bytte hjernen siden ruzlebif var så grei å låne meg den:) har og fått tips om at det kan være at registerreima har hoppet over ei tann elr no. men det vet ikke jeg hvordan jeg sjekker så. les ut feilkodene, jeg har brukt for mye i deler jeg ikke trengte og som ikke er relatert til problemet, tror jeg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torehegg Skrevet April 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 bilen gikk som en dass før den stoppa helt.. så sjekka feilkoder å og fikk opp lmm.. har ikke fått sjekka feilkoder nå men skal se i mårra!! mulig det er lmm men gidder ikke kjøpe ny hvis det er noe anna som føkker! får håpe jeg slipper og leite lenge etter feilen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gazoline Skrevet April 11, 2008 Rapporter Share Skrevet April 11, 2008 Har du satt på pluggene riktig da? Hadde det problemet med min, gikk på en sylinder :p Siter Volvo 242 Turbo 76` Mitsubishi Lancer 95` Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlen 245 Skrevet April 12, 2008 Rapporter Share Skrevet April 12, 2008 LMM har biltema MYE billigere enn noe annet sted.... Ikkje kjøp LMM på biltema, prøv heller å få tak i en brukt original. Hadde to LMM frå Biltema som gjekk dukken i løpet av kort tid (fekk ny når eg klaga på den første) No har eg en original som eg kjøpte brukt og den har vart MYKJE lenger enn dei frå Biltema. Du ser lett om LMM er gåen. Viss den er gåen er trådane inni avbrent og heng og dinglar. Er LMM gåen vil bilen fjuske pga for feit blanding noko som fører til sota pluggar og etter ei stund vil pluggane vere so sota at bilen stoppar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg