Gå til innhold

Forsterker til 2 pioneer 3001D4 sub

Ranger emnet

petterb

Anbefalte innlegg

Hei trenger litt tips om forsterker til disse subbene. Regner med at ikke disse er de som spiller penest av alle subber med tanke på at de er 1000W rms og relativt billige. så vil dermed heller få de til å høres veldig høye ut og trenger litt power ;)

Men hva skal jeg gå for:

soundmagus 1500watt (800rms) eller

soundmagus 3200 (1800wrms)

Holder det med den billigste utgaven? eller burde jeg bare gå for den dyreste med en gang?

fordel med en forsterker til hver sub? tenkte da 2 soundmagus 1500watt. det kommer på ca det samme som en 3200, så hva burde jeg gå for? :P

ute etter billigst mulig løsning så er egentlig ikke verdt å nevne andre monoblokker enn disse i denne tråden om det aldri så mye forbedrer lydkvaliteten =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 year later...
Hei trenger litt tips om forsterker til disse subbene. Regner med at ikke disse er de som spiller penest av alle subber med tanke på at de er 1000W rms og relativt billige. så vil dermed heller få de til å høres veldig høye ut og trenger litt power ;)

Men hva skal jeg gå for:

soundmagus 1500watt (800rms) eller

soundmagus 3200 (1800wrms)

Holder det med den billigste utgaven? eller burde jeg bare gå for den dyreste med en gang?

fordel med en forsterker til hver sub? tenkte da 2 soundmagus 1500watt. det kommer på ca det samme som en 3200, så hva burde jeg gå for? :P

ute etter billigst mulig løsning så er egentlig ikke verdt å nevne andre monoblokker enn disse i denne tråden om det aldri så mye forbedrer lydkvaliteten =P

BuMp!

Er spent på om dette funka noe særlig? ser det er lenge siden det var aktivitet på denne tråden! har samme oppsett liggende i kjelleren... Nye i esker og koffert! :ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3001d4 kan ikke kobles i 1ohm! husk at dette trenger mye strøm da:P^^

selvom tråden er gammal så tenkte jeg å pirke litt siden den er tatt opp igjen=)

i og med at han hadde 2 3001D4, med dual 4Ω, så går det lett å koble i 1Ω, bare å koble alle 4 spolene i parallell=)

tar jeg feil så er det bare å komme med denne :ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider