Gå til innhold

TUV papirer!

Ranger emnet

An2ns1

Anbefalte innlegg

ja senkesette er jo nylig montert å da hadde d vært fint om jeg hadde fått godkjent d i vognkorte da. Noe jeg ikke får uten TUV-papirene!

Noen som vett om man får bot om man blir stoppent med senkkesett som ikke er godkjent i vognkort Btw ?

Jeg har nå aldri hatt det i allefall, selv om jeg har TUV. Men nå fikk jeg feil på det på eu-kontroll, så da må jeg nesten.

Vet du forresten hvor mye de tar for å gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur d koster rundt enn 500 kr for en slik time på Biltilsynet.

vett ikke om d koster noe for nytt vognkort, men det kan isåfall ikke være mye ;D

men i tilleg til TUV papirer så må du også ha papirer på at bilen har vært på 4 hjulskontroll =/

OK. Det jeg går og tenker på er at jeg må ha bilen på 4hjulskontroll etter senk, og da sikkert med de sommerhjulene jeg har tenkt til å bruke. Vil de reagere på at det er lite lovlig ved de hjula? (type; universalspacer, slingrebolter, felg utenfor skjermkanten osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Når du skal på visning på BT for senkesett må du ha papirer på firehjulskontroll (forstillingskontroll), papirer på at lysa er stillt ved aktuelle høyden. Ikke minst TUV papirer.

Og tror ikke jeg ville valsa inn der med biltema spacere og slingrebolter.. Da kan du være uheldig og bli stående der å kverulere. Hiv på org. felger med piggfritt eller noe annet kjipt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal på visning på BT for senkesett må du ha papirer på firehjulskontroll (forstillingskontroll), papirer på at lysa er stillt ved aktuelle høyden. Ikke minst TUV papirer.

Og tror ikke jeg ville valsa inn der med biltema spacere og slingrebolter.. Da kan du være uheldig og bli stående der å kverulere. Hiv på org. felger med piggfritt eller noe annet kjipt.

Jepp, men jeg må vel ha sommerfelgene når jeg tar firehjulskontroll? Eller er det det samme om jeg har på vinterhjulene da også, siden jeg bare stiller i forhold til senkesettet og dim'en på hjulene ikke har noe å si?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe stress å ikke ha 'ekte' tüv papirer, få noen til å scanne inn og sende deg så printer du ut selv. De jeg har var ikke spesielt proffe, og skitne etter å ha vært med i garasjen. Jeg hadde ikke papirer på lysjustering, og det gikk greit. (måtte ha papirer på 4hjuls) MEN de sjekker at lysene er i orden, så sørg for å justere de.

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider