Gå til innhold

Honda Civic som første bil?

ZeppeZ

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen, ny her på forumet :)

Jeg synes Civic er en sinnsykt nydelig bil :D

Tenker på å kjøpe en som første bil.

Men har INGEN peiling på hvilken type/versjon/modell jeg burde kjøpe =/

Er helt blank på karosseri navn.. EK, EG osv? noen som vil ta seg tiden å forklare kjapt?(kanskje noen bilder også?) :)

Jeg lurer på hvilken motor dere anbefaler? 1.4, 1.5, VTEC osv

Hvilket karosseri? HB, Sedan, Coupe?

Km. stand? 50k, 100k, 150k, 200k? hva er FOR mye? :P

Trimming/Styling?

tenker litt på trimming, vil ha litt hester å gallopere med :P Turbo? Chip? sikter på 150hk+?(kanskje litt høyt? :P)

Takker for alle svar,

Jesper - ZeppeZ (forhåpentligvis snart stolt Civic eier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med at dem har potensiale ;) men grunnen til at jeg svingte unna, var at jeg fikk høre at dem liker rust... kjøpe og turbo konvertere blir fort dyrt. siden det er første bil vil jeg også kansje ha styrt unna turbo stuff.

forsikrings messig, skal jo leve også mener jeg.Vist du ikke lar bilen stå på modern eller fadern da, selv om bilen skal være registrert på bilens daglige sjåfør så er det fortsatt mange som gjør det. MIN mening ;)

94' S 9000cse turbo poff =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EG har 2 civic stående her ute.

Den første eg kjøpte var ein 92 lsi sedan, kjempe fornøyd med.

har hatt den i 4 år no einaste rust problem eg har hatt med den er hjulbuen bak men dei skifta eg.

lsi har 1.5l 90hk og har mest utstyr blant den modelen untatt vti.

vis du har penger og vil ha ein civic fra 92-95 så kjøp ein vti. den har 1.6l 160hk og den kan du gjøre mykje med turbo eller uten turbo.

vil du ha nyare bil så kan du jo sjå på civic typ r som kom ut i 2002 trur eg. den har ein 2l ca 200 hk.

no i mars var eg og såg meg rundt etter ein ny bil. endte det med den nyaste civic med disel maskin, 2.2l 140hk og 340nm

og angra ikkje på det kjøpet der:)

ta og gå inn på club-honda.org der finner du det meste du lure på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 95' civic coupe(EJ2) 1.5Lsi (101hk), min andre bil og er storfornøyd...

Morsom bil og kjøre for selvom den har liten motor så har den også en veldig lav egenvekt, og veldig gode kjøre egenskaper.

Finnes også som sedan 1.5 og 1.6 Dohc.

91-95 Hatchback (HB)=EG finnes som 1.4, 1.5 og 1.5 Vtec og 1.6 sohc Vtec og 1.6 Dohc Vtec.

bilen finnes også som coupe med kode EJ2 (som min) da med enten

1.5 (101hk) eller 1.6 sohc Vtec (125hk)... er også noen som har bygd om til 1.6 Dohc Vtec, dette ble ikke levert orginalt i europa, kun i usa og da på den nyere coupe'en(95<)

95-99 Civic HB - EK Også levert med 1.4 eller 1.6

Sedanen levert med 1.5 og 1.6.

Coupeen med 1.5 sohc og 1.6 sohc og dohc.

Hatchbacken er også levert som Vti Type-s eller JDM EK9(japanese domestic model) Type-r finnes noen sånne i norge også, men etter lovendringer kan man glemme og få skilta de i norge.

Kilometerstand skal ikke spille så veldig stor rolle så lenge bilen er tatt godt vare på med regelmessige oljeskift og bytting av slitedeler.

Det står ingenting om hvor mye du har tenkt til å bruke eller hva du setter som "aldersgrense" på den?

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honda civic er knall gode biler. Hadde selv en Civic 93 mod HB. Denne bygde jeg krafrig om til Vti. Den har motor kode b16a2.

Skal jeg anbefale noen motor osv. Så ville jeg godt for Vti modellen i HB. Denne har 160hk på 1,6l uten over ladning. Kjempe kvikk bil. Svakheten på Civic er rust. Spesielt i hjulbuene.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider