torslett Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Kom kjørende hjem fra jobb og fikk øye på denne... Ikke noe man ser hver dag akkurat.. Bilen ble sett i Sykkylven ca 3 mil fra ålesund. Lotus Omega med 3.6 Turbo med 377hk orginalt om jeg ikke husker hel feil..? Noen som vet noe om den ? GROM bil iallefall! Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi__a41.8t Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 fet bil det ja , skulle akkurat si at det var en "stylet" omega , men var visst orginal lotus ifølge vegvesenet da :P Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torslett Skrevet April 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Hehe.. Har nok sjekka opp dette selv så jeg var ganske sikker på det var en lotus ja.. Bilen er registrert på en oppi tromsø eller noe slikt så den er nok solgt siden den er så langt nedi landet nå :p Siter Mvh Tor-Erik Slettvold _______________ VW Passat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andyii Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 det er en hinnsides bil hvertfall :P Siter ( ) Opel Commodore c 2.8 82mod. (x) Opel omega B 2.5 v6 24v 95mod. (x) Opel Omega A 2liter 93mod. ( ) Reliant Scimitar GTE 3L v6 74mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olaisen Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Han som eier den har iallflal dame i Tromsø, var innom nettby en kveld og så bilder av bilen. Siter Honda Integra Type R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludrio Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Fine bilder dette :) Siter Sviddgummi.no1999 BMW E46 318i 1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition 1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet x 1991 VW Golf MK1 GTI x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet x 1977 VW Polo MK1 0.9 x 1982 Ford Taunus Bravo x 1991 Nissan 200sx s13 x 1991 Honda Accord 2.0 CB3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet April 10, 2008 Rapporter Share Skrevet April 10, 2008 aldrig visst at det kunne være en lotus :/ stygg bil , MEN sinnsykt kult at det ikke er vanlig opel :D så det var en styggt mektig bil :) Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeavyFuel Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Nå ble jeg skuffet. Trodde du hadde bilder av en Elise, så kommer du her med en opel... PS: Det er vel vanlig høflighet å sladde skiltene på andre sine biler når man legger ut bilder? Siter http://www.laughatrice.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aerdftyhui Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Nå ble jeg skuffet. Trodde du hadde bilder av en Elise, så kommer du her med en opel... PS: Det er vel vanlig høflighet å sladde skiltene på andre sine biler når man legger ut bilder? What'a? Er jo mye kjekkere bil dette enn en Elise! Har du sett en Elise in real life? Det er bare en knøttliten bil som ikke egner seg til så mye.. Omegaen derimot kan man dra på langtur om man vil, med bagasje.. aldrig visst at det kunne være en lotus :/stygg bil , MEN sinnsykt kult at det ikke er vanlig opel :D så det var en styggt mektig bil :) Stygg nei? Okej da, kanskje ikke akkurat pen, men ikke stygg... Spessiel.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sp33dy Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 lotus omega e en hissig bil for å si det mildt :) går en i harstad om den ikke er solgt, ikke mange i norge som ikke er kappa-sveisa Siter MB 190E 2.3 16v -85 MB 307D -87 Polaris IQ 800 -08 LFS drifter, Founder Of World Wide Drifters Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexanderjr Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 me like Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeavyFuel Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 What'a? Er jo mye kjekkere bil dette enn en Elise! Har du sett en Elise in real life? Det er bare en knøttliten bil som ikke egner seg til så mye.. Omegaen derimot kan man dra på langtur om man vil, med bagasje.... Ja, jeg er klar over hvor liten den er. Det er jo det som gjør den sportslig! Elise R er en av drømmebilene mine. Like mye hester som i min bil, men 300kg lettere og kjøreegenskaper ingen ferrari kan drømme om! Klart, så snart jeg setter meg inn minker vektfordelen betraktelig. Hvorfor heter denne egentlig Lotus? Noen som har lyst å gi en historielære? Lotus som i den britiske sportsbilprodusenten? Den har jo Opel-logoen, og ikke Vauxhall engang som selges i UK. Tviler ikke på at den er artig å kjøre, men det er jo bare en vanlig personbil med ekstra futt under panseret ;) Eller hva? Belær meg. Siter http://www.laughatrice.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExvaliBuR Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Opel eier lotus, eller eide i det minste, nå er det vel bare en handelsavtale igjen. Siter "This car will shatter 100 Mph in second gear only, imagine the speeding tickets you would be getting in a car like this … if they can catch you that is." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HeavyFuel Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Hadde ikke trodd de kunne bruke Lotus-navnet på sine biler av den grunn. Eller om hverandre i det hele tatt. Lamborghini A4 TDI? VW Carrera S? Ble bilen bygget av Lotus på bestilling av Opel, med Opel sitt karosseri? Jeg får ta et søk på Wikipedia skjønner jeg, selv om ikke alt som står der er god fisk. Siter http://www.laughatrice.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Lotus Carlton From Wikipedia, the free encyclopedia The Lotus Carlton (in mainland Europe, the Lotus Omega) was a Vauxhall Carlton saloon upgraded by Lotus Cars to be a 177 mph (285 kph) sports car. Like all Lotus vehicles, it was given a type designation — Type 104 in this case. The external differences were minimal to the five seater with only the rear spoiler, air intakes on the bonnet, Lotus badges on the front wings and bootlid, and considerably wider wheel arches telling it apart from any other Carlton. The car was only sold in one colour, a shade of British racing green called Imperial Green, a very dark green that in anything but direct light appears black. Lotus' modifications included an upgraded engine, which was stroked from the standard Vauxhall 2969 cc 24v straight six unit, used in the GSi, to a capacity of 3615 cc. Lotus then added twin Garrett T25 turbochargers to give 382 hp (281 kW). A six-speed manual ZF transmission from a Chevrolet Corvette ZR-1 was used to transfer this power to the rear wheels. The car was capable of 0-60 mph in 5.2 seconds and had 12.5 in (330 mm) AP ventilated disc brakes with racing calipers all round. Production of the Lotus Carlton began in 1990, four years after the original Carlton went on sale. General Motors (the parent company of Vauxhall, Opel and - at the time - Lotus) had hoped to build 1,100 cars in total, but due to the recession of the early 1990s, the £48,000 cars were not selling as well as anticipated and production at Lotus was halted in December 1992. Only 950 cars were completed: 320 Carltons and 630 Omegas, 150 short of the original target. Lotus Carlton Manufacturer General Motors Also called Opel Lotus Omega Production 1990–1992 Predecessor Lotus Cortina Class Sports car Body style(s) 4-door saloon Platform FR V-body Engine(s) 3.6 L C36GET I6 Transmission(s) 6-speed ZF manual Related Opel Omega Vauxhall Carlton Performance and Comparisons Specifications[1] Top speed - 175+ mph (281+ km/h) Peak power - 382 hp (281 kW) @ 5200 rpm Acceleration - 0-60 mph: 4.9 sec., 0-100 mph: 11.5 sec./0-100 km/h: 5,2 sec., 0-160 km/h: 11,5 sec. Peak torque - 419 ft·lbf / 568 N·m @ 4200 Engine displacement - 3615 cc Engine type - Twin turbocharged straight six-cylinder Configuration - Front-engined, rear-wheel drive Transmission - Six-speed ZF manual Weight - 3666 lbs (1663 kg) Production - 950 units Price - £48,000 Performance Comparisons 1989-1994 Alpina B10 BiTurbo - 360 hp 0-60 mph - 5.6 s. Top speed: 182 mph (291 km/h) 1989-1995 BMW M5 E34 - 315/340 hp 0-60 mph - 6.3 / 5.9 s. Top speed (electronically limited): 155 mph (250 km/h) 1991-1995 Mercedes-Benz 500 E W124 - 326 hp 0-60 mph - 6.2 sec. Top speed (electronically limited): 155 mph (250 km/h) Lotus Carlton - Wikipedia, the free encyclopedia Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg