Gå til innhold

HASTER! Ødelagt dempere på få uker!

Ranger emnet

V70-Pappa'n

Anbefalte innlegg

Var nettopp på volvo, der jeg fikk konstatert at jeg må bytte indre og ytre endeledd, begge sider, pluss en bærekule, begge hjullagrene bak, og STØTDEMPERE foran! disse byttet jeg for få uker siden!

Lesjøfors senkesett

Monroe originaldempere

Han sa grunnen til at dem gikk var pga senkinga.

Feil vandring, tetningene hadde gått, var konklusjonen.

Forklar, folkens!!!!

MÅ jeg ha kortere dempere, og i såfall, hvorfor rammer ikke dette alle andre 240-eiere som kjører samme oppsett som meg?

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke umlig at det kommer av senkinga.

har hatt samme probleme på min, men var bak.

de begynte å svette. det var biltema dempere, men skal jo ikke ha noe å si.er jo en maks infjøring på dempern(bumpstop) hvis dempern ligger å vandrer kun få cm over denne pga senking, å du da treffer en dump eller et hull i veien vi dempern bånne, skjer dette mange ganger går tettningene i demperen.

du slipper dette probleme med kortere dempre for da er bumpstoppen "lavere" i dempern (jeg hadde bilstein clubsport foran på forrige 240n min var ikke noe problem da)

har gule koni på den jeg kjøre idag å der er det kappa en runde på senkefjæra, heller ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gjennomslagsgummi (som er hel) og 40mm senk så holder std. lengde dempere lenge..

Så lenge demperen ikke bunner (her kommer gjennomslagsgummien inn i bildet) så har ikke vandringa noe å si.

Tror ikke alle de som kjører rundt med normal senk og std. lengde dempere har defekte dempere.. det merker man godt!

:)

Men for all del,kortere dempere er gunstigere. mere forspenn osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil vandring, tetningene hadde gått, var konklusjonen.

Dette høres veldig rart ut. Da kan man ikke kjøre med last i bagajerommet da for da blir jo også vandringen på demperne bli kort. Da vil jo også de ryke etter et par uker med litt last baki?? Øhh not!

Trur ikke senkingen er grunnen til at de har røket.

Kansje de prøver seg på en spansk en.

Edit: Klart ved gjentatte bånninger av demperen kan ta knekken på den.

360 M/TURBO TIL SALGS

Ny bil i hus: 04mod Honda Civic Type R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gjennomslagsgummi (som er hel) og 40mm senk så holder std. lengde dempere lenge..

Så lenge demperen ikke bunner (her kommer gjennomslagsgummien inn i bildet) så har ikke vandringa noe å si.

Tror ikke alle de som kjører rundt med normal senk og std. lengde dempere har defekte dempere.. det merker man godt!

:)

Men for all del,kortere dempere er gunstigere. mere forspenn osv..

har hel gummi osv..

synes det var så rart at "bare" jeg har opplevd dette..

men da får jeg vel ta en titt på det, evt kjøpe kortere dempere...

sinnsykt surt da:(

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis demperene lekker så kommer du ingen vei.

Hvis ikke kan du ettervise på et annet verksted og si du har skiftet dempere. Det er jo sef. bare en mulighet hvis de ikke har testet demperene med en støtdemperetester og har utskrift fra den.

Er demperene som sykkelpumper så er det jo sef. like greit å bytte, men hvis de kjennes grei ut å kjøre med og er i orden.. så kan du jo prøve et annet verksted på etterkontroll.

Ingen verksteder som er feilfrie og det kan jo hende de var litt for hastige i sine konklusjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis demperene lekker så kommer du ingen vei.

Hvis ikke kan du ettervise på et annet verksted og si du har skiftet dempere. Det er jo sef. bare en mulighet hvis de ikke har testet demperene med en støtdemperetester og har utskrift fra den.

Er demperene som sykkelpumper så er det jo sef. like greit å bytte, men hvis de kjennes grei ut å kjøre med og er i orden.. så kan du jo prøve et annet verksted på etterkontroll.

Ingen verksteder som er feilfrie og det kan jo hende de var litt for hastige i sine konklusjoner..

Er ikke EU-kontroll, bare sjekk pga lyder (endeledd)

stiv og fin å kjøre :)

virker ikke som om fyren likte 240, enda han jobba på volvo =/

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes denne var litt tynn. En brukt demper har gått seg til i et arbeidsområde. Ved senking flytter man det normale arbeidsområdet, og da kan det bli problemer, selv om jeg aldri har opplevd det.

Men med nye dempere og en moderat senking er det ingen problemer.

Uansett, hvis demperene ikke lekker, og du ikke merker noe galt er det bare å tute og kjøre...

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg låner tråden din litt, men min høyre bakdemper knirker noe jævlig når jeg kjører sakte(1-ca.60km/t) over små og store humper. Noen måte jeg kan få bort denne lyden? Det er utrolig irriterende og litt flaut. Var innom et bilopprettingsverksted i dag, men de sa at det ikke var noe å gjøre med det?

Trådstarter: Jeg sletter dette innlegget hvis du ønsker det.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG GJORDE AKURATT SOM DU!:web

Jeg kjøpte også lsjøfors senksesett med monroe dempere, og sprang disse rimelig fort! grunnen er nok at demperen ikke klarer å følge med dempinga på fjøra.

kjøp deg nye Koni dempere. de jeg har er fortsatt like gode som nye.

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider