Gå til innhold

HASTER! Ødelagt dempere på få uker!

Ranger emnet

V70-Pappa'n

Anbefalte innlegg

tåler ikke engang gule koni belastningen?

siden det var litt delte meninger her ringte jeg mekonomen, de sa det hørtes litt rart ut, spurte åssen bilen var å kjøre osv..

siden de også selger 40mm senkesett så ville det være skummelt å selge sånt uten at kunder får vite at demperne blir ødelagte.

han skulle ta en prat med leverandør, hva de anbefalte, og hva de mener om 40mm senking, osv.

Heine på pedersen sa at han ikke hadde hørt om slike tilfeller før, men at selfølgelig bilstein cs var å anbefale mht kjøreegenskaper osv.

....kan hende jeg har hoppet over noen tråder her inne, men kan ikke huske at noen har sagt at man -må- ha kortere dempere, ellers sprenger dem.. ?

så foreløpig ser det ut til at jeg bytter stag, ledd, bærekule, lagre, osv, men venter med dempere til det er blitt oppklart.

skal ta en titt selv senere i dag.

ser ut som om bankkontoen ligger dårlig an ;)

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge siden er det du kjøpte de, og hvordan er de i pris i forhold til bilstein cs?

bilstein cs; 2k pr stk

kjørt med koni dempere i 2 og et halvt år nå.

betalte ca 5600 rund baut på mekonomen. Det angrer jeg ikke et sekund på!

pris kan være forskjellig til 240, så du får spinne bort å høre

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40-60mm senk og koni fungerer fint hvis gjennomslagsgummi er ok.mer enn det er det vel ikke vits i å kjøre med på org. fjærbein og hvertfall ikke hvis dempere ikke er kortere..

Vil man senke mer og få det bra så kjøper man justerbare coilovers!

Og ja sef. er Bilstein hakket bedre enn koni men også mye dyrere.

Så er penger ikke et tema så kjøp Bilstein.

På 100mm senk og org. fjærbein så ber man om problemer,selv med Bilstein CS. De er "kun" 34mm kortere så da burde det påståtte problemet med sprengte dempere oppstå til og med ved bruk av Bilstein CS

Angående motorsport og at alle bruker bilstein,så er det mange fabrikat som leverer like bra og til og med bedre dempere for den type bruk. også koni,som har lang racehistorie med mange seire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten misstanke om at demperne har tatt kvelden pga. feil montering, bytta du dempere selv?

Jeg klarer ikke helt å tru at dem har tatt kvelden så fort av noe annet, du klarer vel ikke å bunne demperne så ofte?

Jeg kjører selv med Monroe dempere foran og lesjøfors senk, i følge han jeg kjøpte bilen av så hadde dem nesten akkurat blitt bytta. Og nå har jeg hatt bilen i et halv år og demperne er like fine.

Demperne bak var gåene da jeg kjøpte bilen så fikk noen røde koni dempere av _-sleggemekk-_, som han mente ikke var så gamle.

I begynnelsen så var dem jævelig stive, men etter noen mnder så begynnte dem å lekke. Så veit ikke om grunnen til at dem begynnte å lekke var fordi at dem kom fra en bil som ikke var senka og over på en bil som var det, eller at dem bare var gamle.

I dag kjører jeg med biltema dempere bak, har hatt dem ei god stund nå. både på den bilen jeg har nå og på den gamle bilen jeg hadde.

Men kan ikke si at jeg har lakt merke til at jeg har klart å bunne dempere på bilen min, nå kjører ikke jeg i 100km/t over fartdumper og sånn da.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha!!! Nå har jeg sett på det, og det er FAEN ikke lekk...

Tørt som i grava!

Er jo ikke ødelagte i det hele tatt!!!

Og nei, har aldri bunna demperne, så min mistanke var riktig :D

MEN; da har fyren på Volvo jugd til meg! ikke bra!

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D :volvsmile

x 91 Volvo 240

x 07 VW Golf V

x 97 Honda Accord

- 98 Volvo V70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg låner tråden din litt, men min høyre bakdemper knirker noe jævlig når jeg kjører sakte(1-ca.60km/t) over små og store humper. Noen måte jeg kan få bort denne lyden? Det er utrolig irriterende og litt flaut. Var innom et bilopprettingsverksted i dag, men de sa at det ikke var noe å gjøre med det?

Trådstarter: Jeg sletter dette innlegget hvis du ønsker det.

? :)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider