Gå til innhold

Anlegg i Octavia :)

Ranger emnet

maagnus

Anbefalte innlegg

Sleng opp noen bilder av anleggene dere har i bilene deres da :)

Slik at jeg og sikkert flere kan få noen gode tips ;)

Så at det var forskjellige størelser på hjulbuene bak i bilen, så ble litt skeptisk til hvordan jeg skal bygge kassene uten at det skal bli helt på trynet ;)

Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å bytte ledningene. evt strekke nye egne(mye lettere å strekke nye ved hjelp av å dra ut de gamle;) høytalerene er heller ikke spessielt bra.. men man får mange bra ettermerkedsgreier. de pioneergreiene med gul membran spiller bra.. i originalhullene. så slipper du å styre med å lage nye høytalerdeksler selv.

bak siden du har stasjonsvogn er det jo ganske dustete å ødelegge den fine bagasjeplassen med ei svææær basskasse.

så en 12" i ei grei kasse du lager festebraketter til i gulvet baki hadde ikke vert superdumt. den kan du fest forsterker osv i også.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bygge annlegg i bilen min når den kommer hjem:)

da blir det 2 x alpine type R

link: ELTEK AS

kjøpte også med kasser som var riktig volum på.

tenkte jeg sette de helt inntil hverandre, og bolte de til gulvet, men skal kunne vært lett å ta ut også fordi jeg skal kunne kjøre på bane, og da gidder jeg ikke å ha bassere baki.

skal slenge inn noen bilder under bygging og når det er ferdig:)

Skoda Fabia 1.9 TDI 09

misubitshi evolotion 2 2.0T

x omega 2.0 94 x baleno 99 1.6 4x4 x golf 1.8 94 x octavia 1.8t 99

EL - Dandy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 12" Blaupunkt og en 8" aktiv Pioneer stående, foreløpig kommer jeg nok til å gå for Blaupunkten. Denne er i kasse, men jeg vil montere den slik at den kan være enkel å ta ut, siden jeg nå har en stasjonsvogn, så kan det jo være greit å ha plassen tilgjengelig...;) Har også en 4-kanals Power Akustic forsterker på lur som jeg har tenkt å kjøre på front og bakhøytallere. Jeg har bytta frontsettet ut med Rockford Fosgate, men det har jeg jo seff klart å sprenge...:( Så tror jeg kommer til å gå for enten Polk/MOMO, Pioneer eller Focal..;) Men jeg må jo bytte ut bakhøytallerne også. Og de har jo en ufattelig teit størrelse, men det skal gå.

Nå har jeg forresten bestilt meg Pioneer Avic D3 hovedenhet fra USA... Kom over en pakke med spilleren, bluetooth enheten, fjernkontroll og iPod-kontroll kabel til 730$, så jeg slo til..! Gleder meg som en unge til jeg får den i hus :D

Så må jeg jo også ha en forsterker til til suben, dette blir nok en mono eller 2-kanals som jeg brokobler. Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med forsterkerne, men har en liten idè om å montere de på ei plate rett bak seteryggen, og så legge pleksiglass over. Kanskje med noe belysning evt en logo i pleksiglasset... Men det får vi se på etterhvert...

Første pri er nå uansett å komme meg hjem fra havet, og få montert spilleren...:D

-Ka vi sku ha gjort utn have, sku vi ha bært båtan...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :D Hørtes nå ut som noen gode ideer da :D

Men sleng opp alle bildene dere har ;D

Selv venter jeg på å få anlegget i hus, så få lappen :O

Men jeg hadde egetlig tenkt å bygge anlegget slik at det ikke er noe problem og plukke det ut når jeg trenger plassen..

Men hvorfor er den ene hjulbuen inni bagasjerommet stør en den andre? Skjønner ikke hvordan jeg skal bygge et fint anlegg da? :S

Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider