Gå til innhold

HASTER startproblem MB 250D 88 mod

crosspipe

Anbefalte innlegg

får ikke start på min 250 D 88 mod.

når jeg vrir om tenninga så gløder bilen normalt, men når jeg vrir om tenninga på siste hakket så skjer det ingenting.

startmotoren slår ikke inn.

skjekket alt av sikringer.

har byttet batteri pga at det var dødt.

har byttet gløde rele å startmotor å feilsøkt uten å finne noe.

prøvde å kortslutte startern med å legge et skruhjern mellom + å - pola på startern, gnistet men startern gikk ikke rundt. (med tenning på).

er tom får idèer nå. eneste jeg tror det kan være er at automatkassa har hengt seg opp eller at tenninga er ødelakt.

har vært mye plaget før, men da har den kommen etter litt tid..

har hørt at det skal stå et rele eller sikring med torpedoveggen en plass, men klarer ikke finne det

HASTER

1995 Mitsubishi Galant 1,8 bruksbil

1980 Chevrolet caprice classic 5,7

[x]1989 Mercedes Benz 190 E 2,3sportline [x]1986 Mercedes Benz 190 E 2,0 [x]1988 Mercedes 250D [x]1987 volvo 245 2,3 B230A [x]1979 volvo 244 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har enten det samme eller et lignende problem på min MB 230 TE Automat.

Har akkurat satt inn nytt batteri, trodde det var det som var problemet. Men tydeligvis ikke. Jeg får startet den innimellom. Men plutselig så kan den velge å ikke starte i det hele tatt.

Når man kjører og stanser så høres det ut som motoren skal kveles. Hva kan dette være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 1 year later...
  • 8 months later...
Har det samme problemet, noen som vet hva det kan være?

har dere sjekket om det er kontakt mellom teningslås å starter pga på våres 200d så er d samme problemet vis det er veldig kaldt å da må man ha i varmer i tilleg pga da viste seg det at glødepluggene var før små så et godt tips fra oss skift tenningslås og montere motorvarmer vis ikke det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...